۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۷۹۷۰۵
استاد حوزه و دانشگاه:

دفاع مقدس جلوه ای از حضور روحانیت در دفاع از اسلام و انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که روحانیت هر جا که احساس تکلیف کرد با همه توان وارد شد از اسلام و انقلاب دفاع کرد، گفت: دفاع مقدس نیز جلوه ای از حضور و نقش آفرینی بی بدیل روحانیت در دفاع از اسلام و انقلاب بود.
شهداي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام فرسوی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در یادواره شهدای روحانی فریدونکنار در مسجد ولیعصر این شهرستان گفت: مرگی موجب افتخار است که ائمه اطهار(ع) برای رسیدن به آن آرزوی توفیق می‌کردند و بهترین مرگ شهادت است.

 

وی با بیان این که همه دغدغه علما و روحانیت در هشت سال جنگ تحمیلی، دفاع از مرزهای خاکی و عقیدتی کشورمان بود، افزود: علیرغم این نقش ارزشمند هنوز کمتر به تبیین آن جایگاه پرداخته شده و همچنان مغفول مانده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که روحانیت هر جا که احساس تکلیف کرد با همه توان وارد شد از اسلام و انقلاب دفاع کرد، گفت: دفاع مقدس نیز جلوه ای از حضور و نقش آفرینی بی بدیل روحانیت در دفاع از اسلام و انقلاب بود.

 

حجت الاسلام فرسوی با بیان این که روحانیت هیچ گاه به دنبال جایگاه و مقام نبوده است، ادامه داد: حضور روحانیت در دفاع مقدس بر اساس تکلیف شرعی و وظیفه ای بود که بر عهده این قشر تأثیرگذار بود.

 

وی شهادت را بالاترین هدیه الهی به بندگان صالح دانست و تصریح کرد: انسان فناپذیر با کسب معرفت و ایمان همچون شهدا به حیات جاودانه و ابدی خواهد رسید و آن هنگام رفتار و عمل انسان خدایی و ماندگار می شود.

 

حجت الاسلام فرسوی با اشاره به این که تعداد شهدای روحانیت هفت برابر شهدای دیگر است، بیان کرد: روحانیت در همه صحنه‌ها همراه مردم بود و حتی در بین این شهدای غواص نیز در قم یک روحانی حضور داشت.

 

وی ادامه داد: روحانیت عمامه را کفن خود می‌داند و این کفن در راه ایثار مقاومت همواره به همراه آنها قرار دارد.

 

این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای غواص، گفت: تشییع شهدا موجب شد تا کسانی که در رابطه با حجاب سهل‌انگار بودند به آن توجه بیشتری داشته باشد چرا که سیاهی چادر خانم کوبنده‌تر از خون شهیدان برای دشمن است.

 

وی ادامه داد: پیام دیگر حضور این شهدا در مناطق مختلف کشور به ویژه مازندران به کسانی بود که به دنیا وابستگی داشتند و مشغول جمع کردن اموال برای خود هستند، در وصیت‌نامه شهدا آمده است که شهدا سنگر را با همه دنیا عوض نمی‌کردند.

 

حجت الاسلام فرسوی افزود: درست است که این شهدا دستشان بسته بود اما راه و سیره آنها باز است، دستان شهدا را بستند اما نمی‌توانند فرهنگ و تفکر شهادت را ببندند.

 

وی در پایان با اشاره به این که در پیروزی و موفقیت هسته‌ای اخیر نیز خون شهدا دهان یاوه‌گویان را بسته بود، تاکید کرد: تنها راه پیروزی نهایی و اقتدار این ملت پیمودن خط استقامت و ایثار ترسیم شده از سوی شهدا است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات