۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۷۹۷۳۸
استاد حوزه و دانشگاه:

تلاش های امام صادق بستر جهش علمی و فکری در علوم دینی را فراهم کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که تلاش های علمی امام صادق(ع) بستر یک جهش علمی و فکری را در علوم دینی فراهم کرد، افزود: دوران امام صادق(ع) را می توان عصر طلایی علوم اسلامی دانست.
امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام قاسم قلی زاده، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با بیان این که آن امام همام علاوه بر فعالیت گسترده علمی با ظالمان نیز مبارزات سیاسی داشتند، افزود: یکی از شیوه‌های مبارزاتی ایشان فرستادن مبلغ به دورترین نقاط برای دعوت مردم به ولایت و امامت ائمه اطهار(ع) و زیر سؤوال بردن حاکمیت جور بود.

 

وی با بیان این که بسیاری از دانشمندان شیعه و سنی به جایگاه علمی و معنوی امام صادق (ع) اذعان دارند، گفت: تربیت بیش از چهار هزار شاگرد در زمینه های مختلف نشان بعد علمی آن امام همام است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که تلاش های علمی امام صادق(ع) بستر یک جهش علمی و فکری را در علوم دینی فراهم کرد، افزود: دوران امام صادق(ع) را می توان عصر طلایی علوم اسلامی دانست.

 

وی با بیان این که در پرتو جهاد علمی امام صادق(ع) فقه شیعی امروز در جهان می‌درخشد، تصریح کرد: پویایی فقه شیعه مدیون تلاش های علمی آن حضرت است.

 

حجت الاسلام قلی زاده در ادامه سخنان خود با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آشنایی و بهره گیری از آموزه های دینی است، افزود:  انسان متدین باید در مسیری که ائمه اطهار(ع) ترسیم کرده اند گام بردارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمنان در جهت تضعیف مبانی دینی در جامعه، تصریح کرد:  دین ستیزی از قرن ها پیش وجود داشته است و امروز به شیوه ای دیگر از سوی دشمنان دنبال می شود.

 

وی با بیان این که همواره مکاتب مختلفی در مقابل دین مبین اسلام ایستادند و ادعای رفع نیازهای بشر را مطرح کردند، ادامه داد: هیچ مکتبی غیر از دین مبین اسلام نتوانسته پاسخگوی همه نیازهای بشر امروزی باشد.

 

حجت الاسلام قلی زاده با بیان این که دین مبین اسلام دین آرامش، نشاط و معنویت است، خاطرنشان کرد: در هیچ مکتبی این چنین ویژگی هایی وجود ندارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صیهونیستی در سوزاندن کودک 18 ماهه فلسطینی، در زمینه دشمنی آمریکا علیه ملت ایران، گفت: باید مراقب حیله‌های جدید آمریکا بود.

 

حجت الاسلام قلی زاده همچنین به تهدید های دولتمردان آمریکایی پس از توافق نامه وین اشاره کرد و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه قوی مردمی برخوردار است و این مردم در سه دهه اخیر همواره مدافع حقیقی آرمان ها و ارزش های انقلاب بود. 

 

وی به تلاش آمریکایی در ایجاد دو دستگی در کشور اشاره کرد و با بیان این که غربی‌ها همان روشی را که در آندلس به‌کار گرفتند می‌خواهند در ایران تجربه کنند، تاکید کرد: هدف غرب ترویج فساد و گناه در جامعه است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات