۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۹۷۴۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

وحدت سد محکم امت اسلام در برابر مستکبران است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر لزوم تقویت وحدت در جوامع اسلامی گفت: وحدت سد محکم مسلمانان در برابر مستکبران و متجاوزان است.
حجت الاسلام يعقوبي

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) که هر جا وحدت و همبستگی باشد درهای رحمت به سمت آن جامعه گشوده می شود، اظهار کرد: ما باید وحدت و همدلی را اساس کار خود قرار دهیم.

 

وی اضافه کرد: باید اختلاف ها و کدورت ها را کنار گذاشته و دل های خود را به نور الهی مصفا کنیم تا با کسب رضایت باری تعالی، مشمول رحمت خداوندی شده و در دنیا و آخرت به سعادت برسیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که وحدت اصل اساسی برای امت اسلام است، گفت: مسلمانان اگر بخواهند مشمول رحمت الهی شوند باید وحدت، جماعت و همبستگی خود را در جامعه حفظ کنند چرا که هر گاه از این اصل مهم فاصله بگیرند دچار عذاب الهی خواهند شد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: البته عذاب الهی ممکن است به دست انسان های روی زمین اعمال شده و مستکبران و مستعمران بر آنها مسلط شوند همان گونه که اکنون در برخی از مناطق اسلامی این عذاب الهی نازل شده است.

 

وی ادامه داد: به عبارت دیگر وحدت باعث تشکیل جامعه بهشتی شده و اختلاف و تفرقه جامعه ای جهنمی ایجاد می کند، همان گونه که در بهشت مؤمنان و اولیای الهی در صلح و صفا و صمیمت زندگی می کنند اما اهالی جهنم با یکدیگر همواره در جنگ و جدل هستند.

 

امام جمعه بجنورد افزود: در حقیقت لازمه دست یابی به جامعه بهشتی وحدت بین مسلمانان است به همین دلیل همه باید تلاش کرده تا جامعه یکپارچه دینی ساخته و فضای صمیمیت، همدلی و همزبانی را در کشور و در بین امت های اسلامی افزایش دهیم.

 

وی با بیان این که هر جا اختلاف و تفرقه ایجاد شود، کینه ها و عداوت ها نیز افزایش می یابد، تصریح کرد: امت اسلام باید همواره دو اصل اطاعت از خدا و پیامبر و دوری از نزاع و اختلاف را مدنظر داشته باشند چرا که در غیر این صورت گرفتار مصائب و مشکلات زیادی می شوند.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی با اشاره به این که اگر مسلمانان دچار تفرقه و اختلاف شوند انرژی های آنها تحلیل می رود، اظهار کرد: در چنین شرایطی اختلاف جایگزین متانت و هیبت اسلامی شده و انرژی های متراکم امت اسلام به انرژی های متفرق بدل می شوند که این موضوع خود آسیب های دیگری در پی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارتقای وحدت، همدلی، همزبانی و همکاری بین مردم، اضافه کرد: وحدت و انسجام مسلمانان مهم ترین سد در برابر دشمنان است.

 

وی با یادآوری نقشه های شوم دشمنان در راستای تفرقه انگیزی و از بین بردن وحدت اسلامی، ضمن تأکید بر هوشیاری بیشتر مسلمانان در این زمینه، خاطرنشان کرد: دشمنان امت اسلام همواره با بزرگ کردن اختلافات کوچک موجود در بین مسلمانان، در پی تضعیف و غلبه بر آنها هستند چرا که جامعه متفرق زمینه پذیرش بیگانگان و مستعمران را دارد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی گفت: البته دست یابی به وحدت و امت واحده اسلام محورهایی دارد که برای تحقق آن می بایست این محورها مورد توجه عموم مسلمانان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که وحدت اصلی ایمانی و قرآنی است، تصریح کرد: وحدت امت اسلام افزون بر این که اصلی دینی است، موضوعی سیاسی و عقلانی نیز بوده و منجر به تقویت همبستگی و قدرت مسلمانان در برابر دشمنان خواهد شد به همین دلیل باید همه مسلمانان به این اصل دینی توجه ویژه داشته و مبانی آن را در عمل اجرا کنند./9314/ت302/ی

ارسال نظرات