۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۲۷۹۷۵۸
کارشناس مسائل مذهبی:

عاشورا و مهدویت دو رکن اساسی مکتب تشیع در دانشگاه امام صادق است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قربانیان با اشاره به سیر تحول زندگی امام صادق و اثر آن بر مکتب تشیع گفت: دو رکن اساسی مکتب تشیع یعنی عاشورا و مهدویت از مباحث مطرح شده در دانشگاه امام جعفر صادق(ع) است و شاید اگر افشاگری های ایشان در موضع داستان کربلا نبود، عاشورا به کلی فراموش می شد.
امام صادق(ع)

حجت الاسلام محسن قربانیان، کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به زندگی امام صادق(ع)، گفت: دو رکن اساسی مکتب تشیع یعنی عاشورا و مهدویت از مباحث مطرح شده در دانشگاه امام جعفر صادق(ع) است.

 

وی در ابتدا با توجه به عملکرد هر کدام از ائمه در زمان خودشان ابراز داشت: اهل بیت(ع) همگی نور واحدند و هر کدام در زمان خود بهترین عملکرد داشته اند.

 

حجت الاسلام قربانیان بیان داشت: در زمان امیرمؤمنان(ع) نیاز به تشکیل حکومت بود و ایشان حکومت تشکیل دادند، یا در زمان امام حسن(ع) شرایط به سمتی رفت که امام با معاویه صلح نمودند و در زمان امام حسین(ع) به خاطر از بین رفتن اصل دین، واقعه عاشورا برپا شد.

 

کارشناس مسائل مذهبی با توجه به عملکرد امام صادق(ع) در زمان حیاتشان گفت: در زمان امام صادق(ع) و امام باقر(ع) اموی ها و عباسی ها در جنگ بودند و از وجود اهل بیت غافل گشتند، بنابراین امام صادق(ع) به همراه پدر بزرگوارشان امام باقر(ع) با تشکیل کرسی درس و بیان معارف الهی انجام وظیفه کردند.

 

وی در ادامه افزود: اکثر روایاتی که شیعیان در حال حاضر از آن بهره‌مندند، از امام صادق(ع) و امام باقر(ع) نقل شده است تا جایی که لقب رییس مذهب جعفری به امام صادق(ع) داده شده است.

 

کارشناس مسائل دینی بیان داشت: دو رکن اساسی مکتب تشیع یعنی عاشورا و مهدویت از مباحث مطرح شده در دانشگاه امام جعفر صادق(ع) است و شاید اگر افشاگری های ایشان در موضع داستان کربلا نبود، عاشورا به کلی فراموش می شد.

 

حجت الاسلام قربانیان گفت: شاگردانی که امام صادق(ع) تربیت کرده اند منحصر به علوم دینی نیستند بلکه ایشان در علوم طب، نجوم، ریاضیات، فیزیک و شیمی نیز، شاگردان زیادی را به جامعه بشریت تحویل داده اند.

 

وی در پایان با اشاره به قدرناشناسی امت به ظاهر مسلمان افزود: بالاخره در سال صد و چهل و هشتم هجری قمری این امام عزیز به واسطه مسلمانان بی دین به شهادت رسیدند و بشریت از وجودشان بی نصیب ماند./939/ت302/ح

ارسال نظرات