۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۲۷۹۷۶۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

نهادینه شدن فرهنگ وقف نیازمند بسیج عمومی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که احکام اسلامی از جمله وقف امانت شهیدان است، گفت: امام راحل با یک جمله بزرگترین خدمت را به وقف و موقوفات کرد که فرمودند موقوفات باید به حالت وقفیت باقی و عمل به وقف شود و با این سخن موقوفات را احیا کردند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس اداره اوقاف و امور خیریه نور به تشییع شهدای غواص اشاره کرد و با بیان این که جریان تشییع شهدای غواص در تاریخ ایران فراموش نمی شود، اظهار داشت: بعد از گذشت سه دهه از انقلاب ارادت مردم روز به روز به انقلاب و شهدا بیشتر می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که این تشییع تداعی اوایل انقلاب برای ما است، افزود: شهدای غواص مرواریدهای عزت هستند و آنها به یقین به تقرب الهی رسیدند و به مقام «عند ربهم یرزقون» دست یافتند.

 

وی تصریح کرد: شهدایی که با دست های بسته رفتند تا دستان ما برای دفاع از دین و انقلاب و رهبری باز باشد و در کمال آرامش و امنیت به مردم خدمت کنیم تا بستری برای نشر معارف اسلامی و اهل بیت(ع) باز شود.

 

حجت الاسلام علیزاده نشر معارف اسلامی را مدیون شهدای عزیز و ولایت دانست و بیان داشت: سهم شهدا در ترویج احکام اسلامی غیر قابل انکار است و پیروزی و استمرار و عزت مندی انقلاب را مدیون شهدا هستیم.

 

وی با بیان این که احکام اسلامی از جمله وقف امانت شهیدان است، ادامه داد: امام  راحل با یک جمله بزرگترین خدمت را به وقف و موقوفات کرد که فرمودند موقوفات باید به حالت وقفیت باقی و عمل به وقف شود و با این سخن موقوفات را احیا کردند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: شهدا خودشان، جانشان و هستی شان را وقف عزت و شرف ملت و حتی بشریت کردند تا انقلاب ما الگو و دین ما جهانی شود.

 

این مسؤول با بیان این که وظیفه ما است نیازهای روز جامعه را احیا کنیم و بر اساس آن وقف کنیم، افزود: یکی از نیات به روز و مورد نیاز وقف ترویج شهادت و فرهنگ شهادت است و این شهدا معیار وحدت بین اشخاص سیاسی جامعه شدند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که هرچه در حوزه وقف کار شود کم است و باید بسیج عمومی در خصوص تبلیغ وقف صورت گیرد، اضافه کرد: وقف یک نهاد فطری است و در فطرت انسان ها در همه دنیا وجود دارد.

 

وی با بیان این که ما آمادگی نهایت تعامل با دستگاه ها به شرط رعایت حق و حقوق موقوفه را داریم، عنوان داشت: مردم ما متدین هستند به شرط آنکه مبحاث وقف برای آنها توضیح داده شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که به برکت تعاملات تا امروز 35 وقف جدید در سال 94 داریم، افزود: از بخش خصوصی دعوت می کنم بصورت مشارکتی موقوفات و زمین های موقوفه را بسازند تا به سود مادی و معنوی دست یابند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که به یقین اوقاف از یک سازمان بسیار سنتی به کمک سامانه جامع به یک سازمان مدرن و بروز تبدیل شده است که مورد تقدیر رهبر معظم هم قرار گرفت، گفت: وقف در همه حوزه ها حضور دارد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات