۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۵
کد خبر: ۲۷۹۷۸۷
در حرم رضوی تبیبن شد؛

ضرورت و آثار صله رحم ار منظر امام صادق

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق(ع) به تبیین ضرورت و آثار صله رحم از نگاه این امام بزرگوار پرداخت و گفت: امام می‌فرمایند «صله رحم عمر را زیاد و شهرها را آباد می کند حتی اگر اهل آن شهر و دیار آدم های خوبی نباشند اما اگر آدم های آن شهر اهل نماز و روزه و آدم های خوبی باشند اما قطع رحم کرده باشند شهرشان ویران و عمرشان کوتاه می شود».
حجت الاسلام جعفر اسلامي فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، دوشنبه شب همزمان با شب شهادت امام صادق(ع) در صحن جامع حرم مطهر رضوی با تأکید بر صله رحم اظهار کرد: امام صادق(ع) به نقل از رسول گرامی اسلام درباره صلحه رحم چنین فرموده اند: «بعضی از عمرشان سه سال باقی مانده است که با صله رحم و سرزدن به اقوام و خویشان تا سی سال افزایش پیدا می کند و عده ای نیز از عمرشان 30 سال باقی مانده که با قطع رحم به سه سال تقلیل پیدا می کند، خداوند اگر اراده کند هر چه را بخواهد افزایش یا کاهش می دهد».

 

وی افزود: در حدیث دیگری نیز چنین بیان کرده اند: «صله رحم عمر را زیاد و شهرها را آباد می کند حتی اگر اهل آن شهر و دیار آدم های خوبی نباشند اما اگر آدم های آن شهر اهل نماز و روزه و آدم های خوبی باشند اما قطع رحم کرده باشند شهرشان ویران و عمرشان کوتاه می شود».

 

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد خاطرنشان کرد: وقتی مردم قطع رحم می کنند ثروتشان در دست اشراف قرار می گیرد، منظور این است که حقش را می خورند و او مفلس و زمین گیر می شود.

 

وی با اشاره به قرض الحسنه به اقوام گفت: بعضی از انسان ها حتی حاضر نیستند به اقوام و خویشاوندان خود پولی را قرض دهند و اظهار می کنند به آشنا و خویشاوند نباید قرض داد چون اگر بازنگرداند نمی توان از او شکایت کرد، اگر بنا به ندادن قرض باشد، غریبه هم وقتی قرضت را پرداخت نکرد، کلاه سرت گذاشته است و نمی توان کاری کرد.

 

حجت الاسلام اسلامی فر صله رحم را از اسباب افزایش رزق و روزی دانست و افزود: وقتی قرار است کاری انجام دهیم یا دست به تولید ببریم چرا سراغ خویشاوند خود نمی رویم تا از آن ها استفاده کنیم، گاهی افراد غریبه و مهاجر را به کار می گیریم که به آسانی نمی توان اعتماد کرد و خود را ملزم به نظارت های سنگین می‌کنیم.

 

وی با بیان این که با قطع رحم خود را از خیر دنیا و آخرت خود را محروم می کنیم، بیان کرد: روز قیامت همه باید درباره اعمال خود در دنیا حساب پس دهند اگر می خواهیم حسابرسی ما در قیامت آسان باشد صله رحم کنیم.

 

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد خاطرنشان کرد: گاهی شاهد افرادی هستیم که چنان در فقر و تنگدستی قرار دارند که مردم گاهی به آن ها کمک می کنند در حالی که فرئدی از نزدیکان یا اقوام او ثروتمند هستند ولی از حال همدیگر بی خبرند، با صله رحم می توان از احوال همدیگر باخبر شد که نیجه آن بالندگی محبت و دوستی است.

 

حجت الاسلام اسلامی فر تصریح کرد: امام صادق(ع) به این وظیفه خود عمل کردند و در روهای پایانی عمر که سم به تدریج در بدن ایشان نفوذ کرده بود و کم کم ضعیف و گاهی بی هوش می شدند، سفارش یکی از اقوام خود را کردند که پس از مرگم هفتاد دینار به او بدهید در حالی او در گذشته قصد کشتن امام را داشت./1308/پ202/ح

ارسال نظرات