۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷
کد خبر: ۲۷۹۷۸۸
محقق و پژوهشگر حوزوی:

ارزش عبادت به ولایت‌مداری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که امام صادق(ع) می فرماید در روی زمین بهترین مکان بین رکن و مقام است، گفت: رییس مذهب تشیع می فرماید اگر شخصی تمام عمر خود را در بین رکن و مقام عبادت کند و در همان جا به وسیله دشمنان از بین برود، اما ولایت ما را نپذیرفته باشد، عبادات او هیچ ارزشی نخواهد داشت.
حجت ‌الاسلام علي ‌اصغر آقا ظهيري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام علی ‌اصغر آقا ظهیری، استاد حوزه علمیه قم دوشنبه شب در مراسم شهادت امام صادق(ع) در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در حسینیه روستای دارالسیاده علوی کاشان، با اشاره به این که امام صادق(ع) می فرماید در روی زمین بهترین مکان بین رکن و مقام است، گفت: رییس مذهب تشیع می فرماید اگر شخصی تمام عمر خود را در بین رکن و مقام عبادت کند و در همان جا به وسیله دشمنان از بین برود، اما ولایت ما را نپذیرفته باشد، عبادات او هیچ ارزشی نخواهد داشت.

 

وی افزود: برخی بعد از بازگشت از کشورهای خارجی عنوان می کنند اسلام واقعی در آنجا است، در صورتی بزرگترین دروغ های دنیا در غرب گفته می شود، چرا که به خدا دروغ می بندند و مسیح را خدا قلمداد می کنند.

 

حجت الاسلام آقا ظهیری با تأکید بر این که دشمنان اسلام میلیاردها هزینه می کنند تا در ذهن جوانان شبهه ایجاد کنند، گفت: سادات باید به خود ببالند، چرا که ما وابسته به فرهنگ شان هستیم.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به این که کسی که ولایتمدار باشد، خداوند کمبودهای او را جبران می کند، گفت: جوانان اطلاعات شان در رابطه با ائمه(ع) کم است و برای معرفی آن بزرگواران به بیان معجزات شان می پردازند.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: در آیات قرآن آمده است اگر هفت دریا مرکب و همه درختان عالم قلم شوند و جن و انس شروع به نوشتن کنند، کسی نمی تواند کلمات خدا را بشناسد.

 

وی با تأکید بر این که کسی نمی تواند به عمق شخصیت ائمه اطهار(ع) پی ببرد، گفت: بچه های فاطمه زهرا(س) در طول دوران زندگی شان در خفقان کامل زندگی کرده اند.

 

امیرمؤمنان هیبت خدا است

به گفته وی ما نه تنها قدرت شناخت امام حسین(ع) را نداریم  بلکه قدرت شناخت خاک قبر امام حسین(ع) را هم نداریم، بنابراین علما با شنیدن نام ائمه اطهار(ع) سرخود را پایین می انداختند و گریه می کردند.

 

حجت الاسلام آقا ظهیری با اشاره به این که امام علی(ع) شخصیتی شوخ طبع و مزاح کننده بوده است، گفت: اهل بیت(ع) مظهر صفات خداوند هستند و یکی از صفات خداوند هیبت است و امیرمؤمنان هیبت خدا است، از این رو اگر امام علی(ع) شوخی نمی کرد، احدی جرأت نمی کرد به ایشان نزدیک شود.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی با تأکید بر این که شادی مؤمن در چهره، و غم او در دلش است، گفت: مالک بن انس می گوید هر زمان اسم پیامبر اسلام(ص) برده می شد، رنگ چهره امام صادق(ع) تغییر می کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با سفارش به زندگی  همراه با نماز، گفت: نماز صبح به نام امام حسین(ع) و نماز مغرب به نام امام حسن(ع) است، از این رو کسانی که نماز می خوانند، صبح خود را اباعبدالله(ع) شروع و روز خود را با امام حسن مجتبی(ع) به پایان می رسانند./1307/پ202/ح

ارسال نظرات