۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۷۹۸۲۲
رییس اداره حج و زیارت کاشان:

حجاج ایرانی نمایندگان جمهوری اسلامی در کنگره عظیم حج هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره حج و زیارت شهرستان کاشان گفت: زائران زیارت خانه خدا انتخاب شدگانی از میان میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان هستند که توفیق چنین سفر معنوی نصیب آنان شده است و باید از این فرصت تکرارنشدنی نهایت استفاده را داشته باشند.
وحيد اسكندري همايشزئران حج تمتع ‹‹مسافران قبله›› در كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، وحید اسکندری، رییس اداره حج و زیارت شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ زئران حج تمتع «مسافران قبله›» که در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد با اشاره به شعارحج در سال جاری با عنوان «حج، معنویت، بصیرت و همدلی اسلامی» گفت: شعار حج هر سال براساس شرایط و اولویت‌های جهان اسلام انتخاب می‌شود.

 

وی با اشاره به این که همایش‌های فرهنگی و اجرایی حج نیز با بهره گیری از رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب و گرایش شعار سال تنظیم می شود گفت: شما سفیران حجاج بیت الله الحرام سفیران نظام اسلامی در کنگره عظیم حج هستید.

 

رییس اداره حج و زیارت کاشان افزود: شما حجاج ایرانی که به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی در این سفر معنوی به بیت العتیق مشرف می شوید، الگو دیگر حجاج بیت الله الحرام محسوب می شوید وگفتار و رفتار شما می تواند معرف یک ایرانی مسلمان باشد.

 

اسکندری یادآور شد: حجاج ایرانی امسال در شرایطی عازم این سفر معنوی هستند که توهین و اهانت و هجمه به اسلام و مقدسات اسلام توسط دشمنان اسلام بیش از سال های گذشته شدت گرفته است و از طرف دیگر مسلمانان مظلوم و بی‌گناه یمن زیر آتش و بمباران هواپیماهای آل سعود هستند.

 

وی در ادامه سفر حج را سفری سخت و دشوار خواند و از صبر و بردباری به عنوان یک ابزار مهم برای استفاده مطلوب از این سفر معنوی نام برد و تأکید کرد: لازمه بهره برداری و استفاده از داشته ها و دستاوردهای هر سفری تحمل ریاضت های سفر است.

 

رییس اداره حج و زیارت کاشان به لزوم شرکت زائران خانه خدا در کلاس های آموزشی داخل کشور و شهرهای مکه و مدینه تأکید کرد و یاد آورشد: زائران خدا نباید به معلومات و داشته های خود در سفر به خانه خدا اکتفا کنند بلکه باید برای حضور در کلاس‌های آموزشی با هدف ارتقای اطلاعات و معلومات خود اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

رییس اداره حج و زیارت کاشان همچنین با اشاره به این که سفر حج برای حجاج بیت الله الحرام دارای مقدماتی است که این مقدمات از داخل کشور آغاز می شود و تا آخر سفر ادامه دارد متذکر شد: اگر چنانچه نسبت به این مقدمات سهل انگاری و یا بی توجهی شود به مقصد و هدف منتهی نخواهد شد.

 

اسکندری در ادامه تعداد زائران حج تمتع امسال شهرستان کاشان را 515 نفر اعلام کرد و با اشاره به این که از این تعداد 268 نفرخانم و 247 آقا هستند یاد آورشد: این تعداد زائر 15 نفر عوامل کاروان هستند که با 4 کاروان به خانه خدا اعزام می شوند.

 

به گفته وی، مهدی باقری لتحری 21 ساله جوان‌ترین و سیف الله بلندی آرانی با 82 سال سن کهنسال ترین مسافرخانه خدا از شهرستان کاشان هستند.

 

رییس اداره حج و زیارت کاشان با اشاره به این که ایستگاه پرواز حجاج، حج تمتع کاشان فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تهران است یاد آورش:  از چهار کاروان اعزامی زائران کاشان به سرزمین وحی، دو کاروان مدینه قبل و دو کاروان مدینه بعد هستند.

 

اسکندری یادآورشد: طول سفر زائران خانه خدا 28 تا 32 روز در نظر گرفته شده است که برای بازگشت زائران 48 تا 72 ساعت در نظر گرفته شده است.

 

شایان ذکر است، همایش بزرگ زائران حج تمتع «مسافران قبله›» با شعار «حج، معنویت، بصیرت و همدلی اسلامی» با حضور 515 نفر از زائران کاشانی و با انجام نمادین آموزشی مناسک حج پیش از ظهر امروز در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد./1307/پ202/ح

ارسال نظرات