۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۷۹۸۳۲
امام جمعه خوی:

تمام علوم موجود بشر ریشه در آموزه های انبیاء الهی دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: تمام علوم موجود بشر ریشه در آموزه های انبیاء الهی و وحی آسمانی دارد خواه بشریت امروزی بپذیرد یا نپذیرد.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در جلسه اختتامیه اردوی جهادی مجاهدان خاکی اظهار داشت: اقدام جهادی شما دانشجویان بسیجی یادآور حماسه های دوران ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس است که تعداد بی شماری از دانشجویان دانشگاه های کشور با حضور در صحنه مدیریت نظام جمهوری اسلامی و تدبیر جنگ توانستند حماسه های تاریخی و فراموش نشدنی خلق کنند که در سینه تاریخ سیاسی ایران اسلامی جاودانه خواهد ماند.

 

حجت الاسلام شکوری مدیریت سپاه پاسداران، جهاد سازندگی، کمیته های انقلاب ، بخش هایی از دولت و سازماندهی بسیج را از جمله صحنه های حماسه آفرینی دانشجویان بسیجی در دوران دفاع مقدس خواند.

 

وی گفت: این اقدام شجاعانه شما دانشجویان یکی از مصادیق بارز مدیریت جهادی مورد تأکید ولی امر مسلمین در طول سالهای اخیر است.

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این که حضور دانشجویان در مناطق محروم از دو جهت سازنده و مهم است، اضافه کرد: یکی اینکه با حقایق موجود جامعه و نیاز نیازمندان روستایی در عین صداقت و صفای باطنی آنان آشنا می شوید که این برای زندگی آینده و تخصص دانشجویان، سازنده و سرنوشت ساز است.

 

وی اظهار اشت: جهت دیگر این که در حدود وسع و توان خود به مردم خدمت می کنید و در حل برخی از مشکلات بهداشتی و درمانی آنان سهیم می شوید که مورد تأکید و سفارش دین مقدس اسلام و مقام معظم رهبری مدظله می باشد.

 

امام جمعه ارومیه در اواسط سخنان خود ضمن قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شبکه بهداشت و درمان، مدیریت آموزش و پرورش، بخشداری و سایر مسؤولان بخش صفاییه خطاب به دانشجویان گفت: تمامی علوم موجود بشر ریشه در آموزه های انبیاء الهی و وحی آسمانی دارد خواه بشریت امروزی بپذیرد یا نپذیرد.

 

حجت الاسلام شکوری تصریح کرد: علوم پزشکی در بخشهای مختلف ریشه در آیات قرآن و احادیث اهل بیت(ع) دارد که در ادوار گذشته کشور های غربی و اروپایی از مسلمانان دزدیده اند و اکنون به نام سوغات غرب به خودمان تحویل می دهند.

 

وی با اشاره به اعتراف آقای ویل دورانت آمریکایی در کتاب معروف تاریخ خود که می گوید در جنگهای صلیبی مسلمانان بر بی سوادی پزشکان ما می خندیدند، اظهار داشت: شما دانشجویان باید با جهاد علمی خود عظمت اسلامی گذشته را تجدید کنید.

 

گفتنی است که دوره 11 روزه توسط 150 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تحت عنوان اردوهای جهادی مجاهدان خاکی برای کمک به مردم محروم روستاهای بخش صفاییه خوی برگزار شده است./1301/د101/ب

ارسال نظرات