۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۷۹۸۶۱
استاد حوزه و دانشگاه:

بهره گیری از سیره امام صادق الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که بهره گیری از سیره امام صادق الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است، بیان داشت: این امام همام مسیر زندگی بر محور عبودیت را برای انسان ها ترسیم کرده است که باید از آن بهره گیری کنیم.
امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام غلامرضا معارفی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در یادواره شهدای روحانیت آمل که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد با بیان این امام صادق(ع) به عنوان رییس مکتب تشیع از مقامی ارزشمند برخوردار است که توانست نقشی والا در ترویج اندیشه های ناب دینی داشته باشد، گفت: انسان باید تلاش کند تا از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) بهره گرفته و زمینه عاقبت به خیری خود را فراهم کند.


مدیر گروه معارف دانشگاه شاهد با اشاره به این که زیارت جمعه کبیره بهترین منبع امام شناسی است، بیان داشت: خداوند متعال به اهل بیت معصومین(ع) عناوین اختصاصی عطا کرد که به احدی از انسان ها و انبیاء نداده است.


وی با بیان این که حقیقت اهل بیت معصومین(ع) از نور و حاکم بر عرش الهی هستند، خاطرنشان کرد: خداوند متعال انسان های بزرگی مانند ائمه اطهار(ع) را در اختیار ما قرار داده است تا بتوانیم از این عزیزان استفاده کنیم.


حجت الاسلام معارفی افزود: ویژگی های ارزشمندی در میان اهل بیت(ع) وجود دارد که نشانگر فضیلت این بزرگواران است که انسان می تواند به واسطه تقرب به این بزرگواران به مقامی والا دست پیدا کند.


استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: تا قبل از امام صادق(ع) زمینه جزیی شدن مسائل دینی و فقهی فراهم نبوده است که این امام همام از فرصت های موجود استفاده و مسائل دینی را به صورت جزیی در میان مردم قرار داده است.


مدیر گروه معارف دانشگاه شاهد با بیان این که راه و روش زندگی انسان در مسیری باشد که امام صادق(ع) بیان کرده است، گفت: انسان باید اخلاق خوب، امانتداری و راستگویی را سرلوحه امور خود قرار دهد که از ویژگی های بارز تربیت شدگان مکتب امام صادق(ع) است.


وی با اشاره به این که کارها و اعمال انسان باید در مسیری باشد تا به عنوان شیعه مکتب امام صادق(ع) مورد پذیرش قرار گیرد، بیان داشت: فقر وجودی در میان انسان ها وجود دارد که امام صادق(ع) همه خواسته های مورد نیاز جامعه بشری را بیان کرده است.


حجت الاسلام معارفی تصریح کرد: انسان باید تلاش کند تا با بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) زندگی خود را تعالی بخشیده و به مقام ارزنده و گرانقدری دست پیدا کند.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بهترین نعمت خداوند منان ولایت اهل بیت معصومین(ع) است، گفت: جریان ولایت بسیار مهم است و باید قدر آن را بدانیم که به ما انسان ها آموزش می دهد از دیگر نعمت ها به چه صورتی استفاده کنیم.


مدیر گروه معارف دانشگاه شاهد با تاکید بر این که بهره گیری از سیره امام صادق الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است، بیان داشت: این امام همام مسیر زندگی بر محور عبودیت را برای انسان ها ترسیم کرده است که باید از آن بهره گیری کنیم./1314/پ203/ب1

ارسال نظرات