۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۲۷۹۹۳۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

تجلیل از مروجان دین اسلام به نحو احسن صورت گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این‌که تجلیل از مروجان دین اسلام به نحو احسن صورت گیرد، گفت: کسی که 50 یا 60 سال از عمر خود را قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) گفته است و به ترویج و تبلیغ دین اسلام پرداخته، باید به نحو مطلوب‌تری تقدیر و تجلیل شود.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عصر امروز در مراسم گردهمایی فضلا و روحانیون و تجلیل از مروجان و مبلغان بزرگ ارومیه که در مصلای ارومیه برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع)، اظهار داشت: چنین برنامه هایی بهانه ای برای گردهمایی و  خبردار شدن روحانیت از وضعیت یکدیگر است.

 

وی تأکید کرد: این برنامه ها از لحاظ کیفی و محتوایی باید بهتر اداره شود، جهت همفکری و همکاری روحانیت با هم، هر کس برنامه و یا پیشنهاد خاصی دارد به شورای روحانیت ارائه دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی پوشیدن لباس روحانیت را قرار گرفتن در مسیر اهل بیت(ع) دانست و گفت: آنچه نصیب ما و خانواده های ما شده است نعمت بزرگی است که باید شکر آن به جا آورده شده و قدر آن دانسته شود.

 

وی افزود: خانواده های ما باید افتخار کنند که با کسانی زندگی می کنند که ادامه دهنده راه اهل بیت(ع) هستند و ما باید دعا کنیم که خداوند متعال هرگز ما را از این مسیر جدا نکند.

 

ایجاد تشکل هایی برای دیدار اعضای خانواده های روحانیان ضروری است

امام جمعه ارومیه با تأکید بر تشکیل تشکل هایی برای اعضای خانواده های روحانیان و دیدار این افراد با یکدیگر، گفت: آقایان روحانی برای خانم ها و اعضای خانواده خود تشکل هایی را به صورت ماهیانه و یا مناسبتی تشکیل دهند و ما مصلی را در اختیار شما قرار می دهیم تا خانم ها به این محل رفت و آمد داشته و با مدیریت خود برنامه های فرهنگی شان را در این محل اجرا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: کسی که 50 تا 60 سال از عمر خود را قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) گفته و به ترویج و تبلیغ دین اسلام پرداخته است باید به نحو مطلوب تری تقدیر و تجلیل شود و خانم های این عزیزان که سالیان دراز در کنار همسران شان بوده و آن ها را یاری کرده اند نیز شایسته تقدیرند.

 

گفتنی است، این مراسم روز سه شنبه مصادف با 25 شوال سالروز رحلت امام صادق(ع) با حضور جمع کثیری از علما و روحانیون ارومیه و خانواده های آنان در مصلای ارومیه برگزار و از 13 نفر از علمای پیشکسوت این شهر تجلیل شد./1301/پ202/ح

ارسال نظرات