۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۲۷۹۹۴۲
رییس ستاد اقامه نماز مازندران:

سیره علمی و عملی فقهای دین بهترین الگو برای نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز استان مازندران گفت: طلاب و علما، نقش هدایتگری و بصیرت افزایی را در جامعه بر عهده دارند.
رييس ستاد اقامه نماز مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، رییس ستاد اقامه نماز مازندران، امروز در یادواره 31 تن از طلاب شهید نکا که در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت در عرصه دفاع از انقلاب و صیانت از ارزش های اسلامی، نقش برجسته خود را به خوبی ایفا و زمینه حرکت های مؤثر را فراهم کردند و شهدا و رزمندگان ما نیز با الگوپذیری از علما و درس آموزی در این مکتب به جبهه های حق علیه باطل رفتند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید بر این که باید زمینه شناخت بیشتر نسل جوان با علما و فقهای دینی فراهم شود، تصریح کرد: امروز سیره علمی و عملی بزرگان دینی بهترین الگو برای جوانان کشورمان است.

 

وی تقویت معنویت و بصیرت را یکی از مهم ترین نیازهای نسل جوان امروز دانست و یادآور شد: نهادهای دینی و فرهنگی باید با انسجام و همراهی یکدیگر این توطئه افکنی‌های دشمنان را به فرصت تبدیل کنند و با تبیین ارزش های دینی و اسلامی در جامعه و عمل به وصایای شهدا، ارزش ها و آرمان های انقلاب را در بین نسل جدید توسعه دهند.

 

رییس ستاد اقامه نماز مازندران گفت: انقلاب ما انقلابی اسلامی و برگرفته از سیره ائمه اطهار(ع) است که همه ما باید در تبیین مناسب سیره اهل بیت(ع) در جامعه و فرهنگ شهادت‌طلبی تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی، تکریم و تجلیل از علما را پاسداشت مقام فقه و فقاهت دانست و با بیان این که علما و فقهای دینی همواره سبب شکوفایی و بالندگی جامعه بوده و هستند، تصریح کرد: نقش علما و روحانیت در شکل‌گیری فرهنگ اسلامی این مرز و بوم بسیار مؤثر و مشهود است و آنچه ما امروز به‌عنوان هویت اسلامی و ایرانی داریم از علما دینی است.

 

وی با تاکید بر این که همه ما باید در مسیر شهدا و تبیین ارزش های مختلف اسلامی در جامعه باشیم گفت: شهدا با نثار خون پاکشان سبب عزت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند و اقتدار امروز این نظام در عرصه بین المللی مدیون شهدا است که باید مبلغ خوبی برای تبیین خون شهدا و ارزش ها در جامعه باشیم.

 

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و با بیان این که بیشترین بسط و ترویج و نشر مکتب تشیع بر عهده این بوده است عنوان کرد: امام جعفر صادق(ع) به تببین و عمق‌بخشی هویت مذهبی در دین تشیع به بهترین نحو پرداخته است و بنیان‌گذار مکتبی بوده که امروز رهایی‌بخش و نجات‌بخش انسان‌ها از بسیاری از ظلمات و تاریکی‌ها است.

 

به گزارش رسا، در این مراسم علاوه بر بزرگداشت نام، یاد و خاطره 31 طلبه شهید شهرستان نکا و بزرگداشت حضرت آیت‌الله حاج شیخ رضا صادقی گلوردی، پیکر پاک غواص شهید 17 ساله نیز برای تبرک به حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) نکا منتقل شد و علما، روحانیت، طلاب و افراد حاضر در این یادواره، با پیکر این شهید که فردا در نکا تشییع می‌شود، وداع کردند.

 

گفتنی است؛ در این یادواره شهدا، اساتید و طلاب مدارس علمیه نکا و شهرهای همجوار نیز حضور داشتند و در این برنامه معنوی یاد علما و شخصیت های حوزوی شهرستان که منشأ خدمات ارزنده ای در گسترش مبانی دینی در جامعه بودند گرامی داشته شد.1317/پ202/ب1

ارسال نظرات