۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۲۷۹۹۴۸
کارشناس مذهبی مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری از مهارت گفت و گو در رفع مشکلات والدین و فرزندان

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با اشاره به این که پدر و مادر باید در تربیت فرزند، خط قرمزهای خود را محدود کنند، گفت: والدین و فرزندان برای مشکلات باید گفت و گو کنند، آنها نباید همه خواسته های فرزند را رد کنند؛ بلکه باید فرزند را قانع کنند.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم صفارزاده،کارشناس مذهبی، امروز در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران گفت: در مقابل افرادی که در صحبت کردن خود حیا ندارند، سکوت کنید، هر چند حق با شما باشد.

 

وی ابراز کرد: انسان در مقابل افرادی که در صحبت کردن خود حیا ندارند باید از خود محافظت کند و بایستی مراقب باشد تا حریم ها شکسته نشود؛ از این رو اگر به چنین افرادی پاسخ ندهید او از رفتار خود شرمنده می شود.

 

این کارشناس مذهبی افزود: دین اسلام نیز سفارش می کند در برابر افرادی که در سخن گفتن حیا ندارند، با احترام صحبت کنید و پاسخ بدی را با بدی ندهید؛ بلکه با بهترین شیوه پاسخ دهید.

 

صفارزاده در پاسخ به این پرسش که چرا پدر و مادر به خواسته های فرزندان جواب منفی می دهند، ابراز کرد: اگر پدر و مادر در برابر هر خواسته فرزند جواب منفی بدهند اشتباه است؛ بلکه اگر خواسته فرزند به حق است باید جواب مثبت بدهند.

 

وی با اشاره به این که پدر و مادر باید در تربیت فرزند، خط قرمزهای خود را محدود کنند، ابراز کرد: والدین و فرزندان برای مشکلات باید گفت و گو کنند. پدر و مادر نباید همه خواسته های فرزند را رد کنند؛ بلکه باید خطوط قرمز مشخص کنند و برای فرزند معین کنند که چه خواسته ای منطقی و چه خواسته ای غیر منطقی است. 

 

این کارشناس مذهبی گفت: اگر پدر و مادر نمی توانند خواسته فرزند را برآورده کنند باید دلیل آن را به فرزند بگویند و اگر دلیل آن ها برای نه گفتن به فرزند منطقی است باید در برابر نه گفتن خود بایستند هر چند فرزند اصرار کند.

 

صفارزاده با اشاره به این که کار پدر و مادر راهنمایی کردن فرزند است، نه اصرار و دخالت کردن، افزود: اولویت ها و خواسته های فرزند شما در ازدواج امکان دارد متفاوت باشد؛ از این رو فرزندنتان را مجبور نکنید که به خواستگارش جواب بدهد؛ بلکه اجازه بدهید او انتخاب کند و برای ازدواج از مشاور نیز کمک بگیرید./1309/پ202/ح

ارسال نظرات