۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۲۷۹۹۵۵
کارشناس مذهبی رسانه ملی:

شیعه اهل‌بیت باید اهل صدق و مایه زینت باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه با اشاره به مهم ترین سفارشات امام صادق(ع) به پیروان خود که مهم‌ترین آنها این بود که شیعه اهل‌بیت باید اهل صدق و راستی، امانت‌داری و سجده طولانی باشد، گفت: وقتی شیعیان و محبین اهل‌بیت امانت‌دار و خوش رفتار با مردم باشند، مایه زینت، آبرو و فخر آن ها هستند.
گرايش شيعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام اصغر رجبی، استاد دانشگاه سه‌شنبه 20 مردادماه در گفت گو با برنامه رادیو کرمان، با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع)، گفت: براساس روایات موجود از امام صادق(ع) سلام و درود ائمه معصومین به انسانی می رسد که پیرو و مطیع امامان معصوم است و از دستورات آن ها اطاعت می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به مهم ترین دستورات امام صادق(ع)، افزود: مهم ترین سفارش امام صادق(ع) به پیروان خود کسب تقوای الهی، پرهیزگاری در دین و تلاش و کوشش در راه خدا است.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به سایر وصایای حضرت، تأکید کرد: شیعه اهل‌بیت باید اهل صدق و راستی، امانت‌داری، همسایه داری و سجده طولانی باشد.

 

وی با اشاره به ضرورت اهتمام به سفارش های این امام همام، خاطرنشان کرد: وقتی شیعیان و محبین اهل‌بیت امانت‌دار و خوش رفتار با مردم باشند، مایه زینت، آبرو و فخر آن ها هستند و در غیر این صورت عیب و ننگ آن به ایشان بازگشت می کند.

 

این کارشناس مسائل دینی با بیان روایتی از امام صادق(ع)، گفت: امام صادق(ع) به یکی از اصحاب خود مقداری پول می دهند و می فرمایند اگر در میان شیعیان ما و یا مسلمین اختلاف مالی بود، از این مال برای حل و فصل اختلاف آن ها استفاده کنید و این یعنی حضرت اجازه نمی دادند ریشه بدی ها و پلیدی ها در میان امت خویش رشد کند و در نهایت سبب عیب و خواری آ‌ن‌ها شود.

 

این کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی ائمه معصومین(ع) القاء فرهنگ صحیح به پیروان خود است و براساس فرمایش رهبر انقلاب فرهنگ اسلامی یعنی داشتن اعتقادات و باورهایی از جنس دین اسلام و ارزش های دینی و ما باید در کسب این فرهنگ صحیح تلاش کنیم.

 
 
 
 
حجت الاسلام رجبی در پایان گفت: بنابر فرمایشات این امام بزرگوار یکی از مهم‌ترین موقعیت های صحیح امتحان و آزمایش شیعیان، هنگام نماز اول وقت است؛ نماز و اهمیت به این فریضه الهی، آن قدر در دیدگاه اهل بیت(ع) مهم است که خود امام صادق(ع) می فرمایند که اگر کسی نسبت به مسأله نماز کاهلی کند و آن را سبک بشمارد به شفاعت ما نمی رسد./9704/پ203/ح
ارسال نظرات