۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۲۷۹۹۷۶
رییس گروه هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد؛

فعالیت 80 هزار هیأت مذهبی و 55 هزار مداح اهل بیت در سطح کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس گروه هیئات مذهبی و مداحان سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: 80 هزار هیأت مذهبی و 55 هزار مداح اهل بیت(ع) در سطح کشور با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت فرهنگی و مذهبی دارند.
ابراهيم غلامرضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراهیم غلامرضایی، رییس گروه هیئات مذهبی و مداحان سازمان تبلیغات اسلامی کشور سه شنبه شب در جمع عزادران هیأت مذهبی کاشان در گفت‌و گو با خبرنگاران، از راه اندازی سامانه طوبی به عنوان یکی از اقدامات جدید سازمان تبلیغات اسلامی با هدف ساماندهی تشکل های دینی کشور خبرداد.

 

وی افزود: این سامانه که تحت وب فعالیت می‌کند و در واقع سامانه بانک اطلاعات تشکل های دینی و مراکز فرهنگی کشور است، فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

غلامرضایی با اشاره به این که دستورالعمل بهره برداری از این سامانه، به زودی در قالب آیین نامه اجرایی به ادارات کل تبلیغات اسلامی استان های کشور ارسال خواهد شد، یاد آورشد: بعد از برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارشناسان ادارات تبلیغات اسلامی در مراکز استان ها، کلیه مراحل صدور مجوز تشکل های دینی از جمله هیئات مذهبی، مداحان اهل بیت(ع)، کانون های فرهنگی و انجمن های اسلامی از این طریق انجام خواهد شد.

 

رییس گروه هیئات مذهبی و مداحان سازمان تبلیغات اسلامی کشور، برنامه ریزی برای سطح بندی مداحان اهل بیت(ع) را از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: بر اساس این طرح، مداحان اهل بیت(ع) در چهار سطح پیرغلامان، ستایشگران، ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) سطح بندی و کارت شناسایی برایشان صادر می‌شود.

 

وی تشکیل شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شاعران آیینی را به‌ عنوان بازوان قدرتمند سازمان تبلیغات اسلامی در ساماندهی هیئات مذهبی و مداحان دانست و گفت: این دو تشکل میانی با نظارت سازمان تبلیغات اسلامی کلیه امور هیئات مذهبی و مداحان را بر عهده دارند.

 

استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران تربیت دینی و انقلابی و ولایی جوانان را مهم ترین رسالت هیئات مذهبی دانست و خاطر نشان کرد: شور و شعور، دو رکن اصلی هیئت های مذهبی است، لذا اگر از ظرفیت هیئات مذهبی به‌ عنوان بزرگترین تشکل مردمی کشور خوب استفاده نشود، علیرغم شور حسینی موجود، شعور حسینی محقق نخواهد شد.

 

غلامرضایی، آسیب زدایی از فعالیت های هیئات مذهبی را یکی از برنامه های اساسی سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: مهم ترین آسیب های هیئات مذهبی به صورت های شکلی، رفتاری و محتوایی در هیئات مذهبی شناسایی شده و سازمان تبلیغات اسلامی با برگزاری دوره های آموزشی در صدد رفع این آسیب ها است.

 

وی رقابت های شکلی در هیئات مذهبی را از دیگر آسیب های برنامه های مذهبی دانست و خاطرنشان کرد: رقابت منفی در هیئات مذهبی با ترویج این اعتقاد که برای اهل بیت(ع) کار کردن، اخلاص و تقوا می خواهد، در سطح هیئات مذهبی مرتفع خواهد شد.

 

این مؤلف کتب دینی همچنینئآسیب های محتوایی و اعتقادی که از سوی دشمنان در سال های اخیر در هیئات مذهبی رسوخ پیدا کرده را خطرناک ترین آسیب ها دانست و افزود: ارتقای سطح آگاهی مسؤولان و اعضای هیئات مذهبی از طریق برگزاری دوره های آموزشی نقش مؤثری در کاهش این آسیب دارد و دغدغه سازمان تبلیغات اسلامی، برگزاری این دوره ها در شهرستان ها است.

 

ابراهیم غلامرضایی، فعالیت بیش از 610 هیأت مذهبی در شهرستان کاشان را ظرفیت بزرگی برای این شهرستان دانست و تصریح کرد: مسؤولان هیئات مذهبی باید از این ظرفیت برای تربیت نیروهای ولایی و انقلابی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره ببرند./1307/پ203/ح

ارسال نظرات