۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۷۹۹۹۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

باور و اطاعت محض از خداوند متعال رمز موفقیت و سعادت هر انسان است

خبرگزاری رسا ـ حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام، شکل‌گیری باور به خدای متعال به معنای واقعی کلمه را اساسی ‌ترین و کلیدی ‌ترین نیاز در وجود انسان دانست و گفت: باور و اطاعات محض از خداوند متعال رمز موفقیت و سعادت هر انسان است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در دیدار با رییس و اعضای شورای اسلامی و شهردار شهرکرد، جمع اعضای شورای اسلامی شهر شهرکرد را همدل و همراه در راستای ارتقاء بخشیدن به شهر، خدمت به مردم و پیگیر برای حل مشکلات مدیریت شهری دانست.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: البته مرکز این استان به دلیل فقدان بسیاری از امکانات، اعتبارات و درآمدها از بسیاری از مراکز استان ها متفاوت‌‌تر است که همین امر همواره بر مشکلات شما می ‌افزاید و بر نحو خدمت ‌رسانی و کارهای فراوانی که می‌خواهید به منظور گره‌گشایی از مشکلات مردم و به تصویب رساندن مصوبات کارگشا انجام بدهید، تأثیر جدی خواهد داشت.

 

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: اگر چه شاید کمبود امکانات و اعتبارات به شما اجازه انجام کارهای بزرگ را ندهد اما همین مقدار که نیت و جهتگیری شما به سمت گره‌گشایی از امور مردم و رشد و ارتقاء ‌بخشی به شهر و مرکز استان باشد، به یقین توفیق بزرگ الهی برای شما محسوب می شود و باید آن را به فال نیک گرفت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام وجود اراده، همّت، خیراندیشی و عزم برای خدمت و گره‌گشایی از امور مردم را توفیق بزرگ الهی بر هر مسؤول خواند و گفت: اکنون که خدای متعال این عرصه را برای شما گشوده است که نماینده و مردم باشد، بکوشید با جدیت و روحیه جهادی از این فرصت ارزشمند در راستای خدمت صادقانه به مردم بهره بگیرید چراکه هر کس با چنین روحیه ای خدمت کند، به یقین پروردگار متعال نیز توان و امکانات را به تدریج به او عطا خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به بحث مبنایی و اساسی باورمندی به عنوان کلید موفقیت هر انسان اشاره کرد و افزود: اگر باورها در همه عرصه به معنای واقعی کلمه در وجود انسان شکل بگیرد، موفقیت و سعادت را نه تنها برای مسؤولان بلکه آحاد امت اسلامی رقم خواهد زد.

 

وی شکل دهی باورهای درست را از ضرورت‌های هر انسان دانست و گفت: انسان بر اساس باورهایش جهت گیری و زندگی می ‌کند و آثار و برکات مثبت و منفی در زندگی انسان نیز بر اساس همین باورهای بروز و ظهور پیدا می ‌کند؛ از این رو اگر انسان بتواند باورهای خودش را بر اساس انتظارت و دستورات الهی همراه کند، به یقین موفق است و به سرمنزل مقصود می ‌رسد اما اگر باورها در درون او درست شکل نگرفت باشد، نه تنها به مقصد نمی‌رسد، بلکه هلاک خواهد شد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شکل‌گیری باور به خدای متعال به معنای واقعی کلمه را اساسی ‌ترین و کلیدی ‌ترین نیاز در وجود انسان دانست و گفت: نخستین سخن پیامبر اکرم(ص) با مردم این بود که ای مردم «قولوا لا إله إلا الله، تفلحوا» بگویید: «لا إله إلا الله» تا رستگار شوید و به مقصد نهایی برسید؛ بنابراین باور و اطاعات محض از خداوند متعال رمز موفقیت و سعادت هر انسان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با طرح این سؤال که اگر این باور توحیدی در درون انسان شکل گرفت، نوع زندگی او چگونه خواهد شد؟ تصریح کرد: اگر این باور در وجود انسان شکل بگیرد به یقین زندگی انسان یک زندگی به معنای واقعی کلمه عبودیت، بندگی، اطاعت محض در برابر پروردگار، توکل تمام عیار به خدا و سپردن همه امور به او و کار را تنها برای خدا انجام دادن و غیر خدا را ندیدن می‌شود.

 

وی با تأکید بر این که عزت و ذلت انسان در دست خدا است، تصریح کرد: متأسفانه برخی انسان ‌ها تمام عمرشان را در راه کسب عزت فدا کردند و نفهمیدن که عزت در دست خدا است و در نهایت هلاک شدند اما از طرف دیگر انسان‌ های گمراهی هم بودن که به واسطه یک ارتباط و توبه به درگاه الهی عزیز و عزتمند شدند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که باورمندی چیزی نیست که با شیر مادر و خوردن یک لقمه غدا در انسان شکل بگیرد، جهاد را لازمه اصلی شکل گیری باور راستین و حقیقی در وجود انسان دانست.

 

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: مدام و مستمر خود را به اولیاء الهی، کتاب خدا، روایات و سخن اهل بیت عصمت و طهارت، عالمان دین، ناصحان، خیرخواهان و کتاب‌ های ارزشمند عرضه کردن و این باور را مدام در معرض سنجش قرار دادن از راه‌ هایی است که انسان می‌ تواند باور توحیدی و ایمانی خود را تقویت کند.

 

این مقام مسؤول در همین راستا یکی از اهداف طرح تقویت مبانی اعتقادی را نیز تبیین و قرار دادن باورهای درستی دینی در معرض افکار عمومی دانست و گفت: عالمان و اندیشمندان دینی در این جلسات باورهای درست دینی و هر آن چه را که یک انسان مسلمان باید در عرصه‌ های اجتماعی، سیاسی و خانوادگی به آن پایبند باشد، برای همگان ترسیم می ‌کند و زمینه را برای سنجش باورمندی افرادی که پای این کلاس های درس می نشیند فراهم می کند.

 

نوراالله غلامیان، شهردار شهرکرد نیز در ادامه اظهار داشت: فعالیت ‌های عمرانی شهرداری بدون مشارکت شهروندان انجام نخواهد شد و نیاز است همه شهروندان با شهرداری در زمینه انجام کارهای عمرانی همکاری کنند، چرا که شهر متعلق به همه است و باید در حفظ و نگهداری آن همه سهیم باشند.

 

غلامیان افزود: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران و افزایش مشارکت آن‌ ها در انجام امور عمرانی شهر نقش بسیار مؤثری برای توسعه و آبادانی شهرکرد دارد.

 

وی تصریح کرد: کنار گذاشتن بحث جناحی در مدیریت اجرایی شهر، تکریم ارباب رجوع و انجام درست وظایف همراه با توجه به مسئله اقتصاد مقاومتی در مجموعه مدیریت شهری شهرکرد با هدف کسب رضایت شهروندان انجام می‌شود.

 

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی استان باید برای تغییر ظاهر شهر و گسترش نمادهای مذهبی فعالیت و همکاری بیشتری داشته باشند.

 

همچنین در پایان این نشست رییس و اعضای شورای اسلامی شهرکرد به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در مورد مسائل و مشکلات حوزه شهری پرداختند./9457/پ201/ح

ارسال نظرات