۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۸۰۰۲۶
نماینده مردم تبریز:

تولید داخل نیازمند فناوری های روز دنیا است

خبرگزاری رسا ـ سعیدی با تأکید بر برنامه‌ریزی در دوران پساز تحریم گفت: بهتر است تکنولوژی، فناوری تولید و دانش روز برای ارتقای سطح کیفی تولید داخل مورد توجه قرار گیرد.
محمد اسماعيل سعيدي، نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي

محمداسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تأکید بر برنامه‌ریزی دقیق دولت برای دوران پس از تحریم اظهار داشت: نباید پس از آزاد شدن پول‌های بلوکه شده کشور دروازه‌های کشور به روی کالاهای خارجی باز شود، در این صورت تولید داخل نابود خواهد شد.


وی با بیان این‌که بهتر است تکنولوژی و فناوری تولید و دانش روز برای ارتقای سطح کیفی تولید داخل مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در شرایطی مصرف کننده ایرانی را به خرید کالای تولید داخل ترغیب می کنیم که برخی کالاها دارای کیفیت لازم و مطابق با حقوق مصرف کننده نیست.


سعیدی با با تأکید بر این‌که کالای ایرانی باید علاوه بر کیفیت از استاندارد، بهره وری و بازدهی مطلوبی برخوردار باشد، افزود: قیمت برخی کالاهای خارجی نیز بسیار ارزان‌تر از تولید داخل تمام می شود، که این خود نیازمند توجه تولیدکنندگان داخلی به اهمیت قیمت تمام شده کالاها و خدمات را نشان می دهد.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که چنانچه تولیدات کیفیت و کاهش قیمت تولید داخل تنها در فضای رقابت با کالای خارجی محقق خواهد شد، تصریح کرد: بازار انحصاری برای برخی تولیدکنندگان داخلی از جمله دو خودروساز بزرگ کشور آنان را از توجه به کیفیت غافل کرده است.


وی با تأکید بر این‌که تولیدات داخلی باید به گونه ای عرضه شود که علاوه بر مزایای فوق امکان صادرات داشته باشد و با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد، گفت: تولیدکنندگان داخلی بایستی تمام تلاش خود را در کیفیت برتر و استاندارد بودن تولیدات داشته باشند تا فرهنگ خرید کالای ایرانی در جامعه ترویج یابد.


سعیدی با بیان این‌که ساز و کارهای معمول در دنیا برای حمایت از حقوق مصرف‌کننده در ایران به صورت کامل محقق نشده است، افزود: یکی از اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی، تقویت تولیدکننده داخلی و تکیه به ظرفیت‌های درونی کشور است، البته این به معنای تولید بی‌کیفیت و اجبار مصرف کننده داخلی به خرید کالای ایرانی نیست.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که مبارزه با قاچاق یکی از اصول مهم حمایت از تولید داخل است، گفت: با توجه به این‌که واردات کالای قاچاق یکی از دغدغه های اصلی تولیدکنندگان داخلی است، دولت باید به صورت جدی وارد مقابله با مبادی غیرقانونی ورود کالای خارجی به کشور شود./935/ت302/ج

ارسال نظرات