۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۸۰۰۸۸
با پیام آیت الله جوادی آملی؛

نخستین همایش مبلغان شمال کشور در فریدونکنار برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش منطقه ای مبلغان شمال کشور فردا با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی در فریدونکنار برگزار می شود.
گردهمايي مبلغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی با معاونان تبلیغ استان با اشاره به برگزاری نخستین همایش منطقه ای مبلغان طرح هجرت شمال کشور در شهرستان فریدونکنار گفت: در این همایش 500 نفر از مبلغان استان های مازندران، گیلان و گلستان حضور خواهند داشت و این فرصتی برای هم گرایی و هم اندیشی مبلغان شمال کشور است.

 

وی به آموزش های توجیهی در این همایش بزرگ منطقه ای اشاره کرد و افزود: این همایش مشترک سه استان شمالی فرصت مناسبی برای بهره گیری مبلغان از تجربیات یکدیگر است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به شرایط توریستی و گردشگر پذیر بودن استان های شمالی گفت: برگزاری این همایش زمینه ساز همگرایی مبلغان شمال کشور جهت اجرای برنامه های دینی و فرهنگی مشترک در استان های شمالی را فراهم خواهد کرد.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که استان های شمالی در دهه های گذشته همواره مورد هجمه دشمنان اسلام و انقلاب بوده اند، افزود:  این نشست مشترک فرصتی برای طراحی یک نسخه تبلیغی واحد و بومی با توجه به شرایط و فرهنگ حاکم بر شهرهای شمالی کشور است.

 

وی همچنین به برپایی نمایشگاه دستاوردهای مبلغان استان های شمالی همزمان با برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: در حاشیه این همایش یک روزه، مبلغان طرح هجرت استان های مازندران، گیلان و گلستان آخرین دستاوردهای تبلیغی خود را در غالب نمایشگاه در معرض نمایش خواهند گذاشت.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: همچنین آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام نبوی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه و مدیران مدارس علمیه استان نیز در این همایش منطقه ای حضور دارند.

 

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می تواند جامعه را با اندیشه های دینی و اسلامی آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانیت پر رنگ تر باشد دشمنان به هیچ عنوان توان حضور ندارند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در تاریخ وجود داشته است.

 

وی بر ضرورت استفاده از شیوه های نوین تبلیغ به منظور پاسخگویی به شبهات دینی تأکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی صحیح در برابر هجمه های گسترده دشمنان ایستاد و نسل آینده را در تهاجم آنها حفظ کرد. 

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و ابزار خود را برای مقابله با اسلام ناب به کار گرفته اند، افزود: آنها تلاش می کنند تا چراغی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا روشن کرده را خاموش کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات