۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۸۰۱۱۹
جانشین بسیج اساتید کشور مطرح کرد؛

دو اصل اساسی اوج‌گیری قدرت جمهوری اسلامی ایران

خبرگزاری رسا - جانشین سازمان بسیج اساتید کشور گفت: نگاه به اسلام ناب و تمدن اصیل انسانی مبنای اوج گیری قدرت در جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی است.
بسيج اساتيد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شانزدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید کشور، حسن مرادی درآستانه همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: دیدگاه هایی در دنیا که اصالت انسان و فرهنگ غنی را رویکرد اصلی خود قرار داده اند در دنیا در حال اوج گیری هستند.


وی تصریح کرد: ازچند سال پیش، دیدگاه های رسیدن به قدرت دستخوش تغییر شده و یک نوع اسلام گرایی در دنیا به ویژه کشورهای غربی دیده می شود.


جانشین بسیج اساتید کشور ادامه داد: به عبارت دیگر مردم دنیا به دنبال رویکرد دیگری در مفهوم قدرتمندی کشورها هستند که بیشتر به عدالت توجه داشته باشد.


وی افزود: در این حوزه جمهوری اسلامی ایران با نگاهی عدالت خواهانه که به اصالت انسان و توجه ویژه ای که به اسلام دارد توانسته جای خود را در صفحه قدرت جهانی به دست آورده و در مسیر توانمندی قرار بگیرد.


مرادی تصریح کرد: تحولاتی که هم اکنون در دنیا دیده می شود در واقع نشان دهنده رویکرد به سوی که جامعه هانی است که به دین تمدن و فرهنگ اصیل توجه دارند.


وی با بیان اینکه هم اکنون ایران اسلامی در مسیر دست یابی به قدرت در جهان است خاطرنشان کرد: این فرآیند در بخش هایی به صورت بالفعل درآمده و در زمینه هایی قدرت بالقوه نیز وجود دارد که باید آنها را به شکل عمل در بیاید.


جانشین بسیج اساتید کشور بااشاره به هدف دشمن در جنگ نرم گفت: براندازی نرم با استفاده از روش‌ ها و ابزارهای غیر خشن در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با راهکارهای خاص دردست اقدام است.


وی به اهمبت قدرت نرم در به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی ایران اشاره و تاکید کرد: اگر بتوان صحنه های جنگ نرم را مدیریت کرد، در واقع در صحنه های سیاسی به توانمندی رسیده است.


وی ادامه داد: همچنین برای رسیدن به قدرت پایدار، باید به زمینه های فرهنگی، اجتماعی، فناوری و دیگر مواردی از این قبیل توجه ویژه داشت.


جانشین بسیج اساتید کشور اظهار کرد: هم اکنون زمینه های مختلفی که می تواند در به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی کمک کند به صورت هم افزا در کنار هم قرار گرفته اند و این سناریو از حالت یک ضرورت به یک اقدام درآمده است.


این استاد دانشگاه با بیان اینکه مدیریت در به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است تصریح کرد: آسیب هایی که در این زمینه وجود دارد باید با روش های علمی برطرف شود.


وی در ارتباط با تفاوت اجلاس سالانه امسال با سال های دیگر خاطرنشان کرد: در این همایش باید راهکارهای روان سازی قدرت گرفتن جمهوری اسلامی ایران مورد تبیین و بررسی قرار گیرد.


جانشین بسیج اساتید کشور ادامه داد: در این همایش 5 کارگروه مختلف در نظر گرفته شده که در آنها سخنرانی های کلیدی با موضوعاتی مهم طراحی شده است که به ارتقا شرایط علمی و رسیدن به قدرت جمهوری اسلامی کمکی کند.


گفتنی است، همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی و شانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی از 26 تا 29 مردادماه با حضور بیش از 2هزار استاد و نخبگان دانشگاهی، فرماندهان شبکه های جنگ نرم در سالن صبای مشهد مقدس برگزار می‌شود./978/د101/ی

ارسال نظرات