۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۸۰۱۴۶
با حضور آیت الله خاتمی؛

گردهمایی 5 هزار نفری دست اندرکاران مساجد چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام از برگزاری گردهمایی 5 هزار نفری دست اندرکاران مساجد چهارمحال و بختیاری با حضور آیت الله خاتمی در 27 مردادماه سال جاری در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد خبر داد.
آيت الله سيد احمد خاتمي مسجد حجت الاسلام والمسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست شورای سیاستگذاری امور مساجد این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن روز جهانی مسجد، بر لزوم برنامه ‌ریزی و هماهنگی لازم به منظور گرامی داشت هر چه بهتر این روز تأکید کرد و گفت: با شکل‌گیری مرکز رسیدگی امور مساجد در استان چهارمحال و بختیاری و شورای سیاستگذاری امور مساجد یک حرکت و جوشش قابل توجهی در مساجد استان به راه افتاده است که بر همین اساس می‌ طلبد در روز جهانی مسجد یک برنامه شاخص، پررنگ و حرکت قابل توجهی شکل بگیرد.

 

وی نشست دو سال گذشته دست ‏اندرکاران مساجد در مرکز این استان را یادآور شد و گفت: امسال به مناسبت روز مساجد باید یک حرکت پررنگ ‌تر از همه آن چه در سال‌ های قبل داشته ‌ایم شکل بگیرد؛ بنابراین همه باید دست به دست هم بدهیم و حق و وظیفه خودمان را در قبال مساجد ادا کنیم.

 

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی مرکز رسیدگی امور مساجد در استان و شکلگیری این شورا و برگزاری نشست بزرگ دست اندرکاران مساجد در مرکز استان یک جرقه ذهنی قابل توجهی در اذهان به وجود آمد که «باید همگان نگاهمان را به مسجد تغییر بدهیم و یک نگاه فوق العاده و عمیق به این جایگاه مهم داشته باشیم».

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در همین زمینه از برگزاری گردهمایی بزرگ دست اندرکاران مساجد این استان با حضور آیت الله سید احمد خاتمی خبر داد و گفت: امسال برگزاری یک گردهمایی و حرکت پررنگ و بزرگ به منظور تحول آفرینی و رساندن مساجد به جایگاه واقعی خودش یک ضرورت است که در همین راستا گردهمایی بزرگ دست اندرکاران مساجد استان در 27 مردادماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

 

رییس شورای سیاستگذاری امور مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: بر همین اساس در نظر است که جمع 5 هزار نفری از دست اندرکاران و اقشار مختلف مساجد از جمله امام جماعت، هیأت امنا، خدام، اعضای کانون ‌های فرهنگی مساجد و پایگاه بسیج و اضافه بر این‌ ها نمازگزاران دائمی و همیشه حاضر در مسجد به عنوان جمعی که کمتر به آنان پرداخته می‌شود دعوت و جمع قابل توجه و عظیمی از دست اندرکاران مسجد گردهم جمع شوند.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که همگان نسبت به مساجد و رساندن مسجد به جایگاه واقعی خودش مسؤول هستیم، تصریح کرد: علی رغم این که با شکل گیری مرکز رسیدگی به امور مساجد حرکت بسیار خوب و غیر قابل مقایسه با قبل در مساجد صورت گرفته است اما همچنان تا رساندن مسجد به جایگاه واقعی خودش که همان تبدیل شدن به کانون اصلاح، تربیت، تزکیه، فکر و فرهنگ برای جامعه است، فاصله بسیار داریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که مساجد باید در تراز جامعه و نظام اسلامی باشند، تحقق این مهم را تنها در گرو همدلی و احساس مسؤولیت همگانی نسبت به مساجد بیان کرد و گفت: هر کدام از ما باید بکوشیم و دست به دست هم بدهیم که وظیفه و دِین خودمان را نسبت به مساجد ادا کنیم.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری همچنین تجلیل از دست اندرکاران و اقشار برجسته مساجد در این گردهمایی را در ایجاد انگیزه و اقبال عمومی به مساجد، بسیار ارزشمند و مؤثر خواند و گفت: تجلیل از اقشار برجسته مساجد علاوه بر این که احترام گذاشتن و بهادادن به فعالان و اهل مسجد است، یک حرکت جدید و پویایی را در مساجد ایجاد خواهد کرد.

 

قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست، از اعلام همکاری و آمادگی کامل دستگاه‌ های اجرایی این استان در برگزاری هر چه باشکوه‌تر گردهمایی بزرگ دست اندرکاران مساجد استان خبر داد.

 

وی این اقدام را گامی در راستای ترویج فرهنگ مسجدمحوری عنوان کرد و افزود: برگزاری این گونه همایشهای فرهنگی و مذهبی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بسیار موثر و تعیین کننده هستند./9457/پ202/ح

ارسال نظرات