۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۲۸۰۱۴۹
مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان شمالی:

کسب فضائل اخلاقی و توانمندی علمی نخستین رسالت طلاب است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی با بیان این‌که نخستین وظیفه طلاب در شکرگزاری نعمت طلبگی، کسب فضائل اخلاقی و توانمندی علمی است، گفت: رسالت طلاب و روحانیان دین دانی، دین داری و دین بانی بوده و این اصول بایستی در افکار، رفتار و گفتار طلاب و روحانیان نمود و بروز داشته باشد.
حجت الاسلام سالاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی، امروز در نشست با طلاب ترم تابستانی استان، با تشریح رسالت و بایسته های طلبگی، اظهار کرد: همان گونه که در روایت معراجیه حضرت محمد(ص) آمده «أَمَّا الْعَیْشُ الْهَنِی‏ءُ فَهُوَ الَّذِی لَا یَفْتُرُ صَاحِبُهُ‏ عَنْ‏ ذِکْرِی؛‏ راه رسیدن به این زندگی این است که از یاد من سست نشوی»، تحصیل در حوزه های علمیه نیز فرصت مناسبی برای گام نهادن در این مسیر و راهنمایی دیگران به سوی صراط مستقیم است.

 

وی اضافه کرد: مدارس علمیه برای دعوت کنندگان به سوی خدا و مروجان آموزه های اسلامی، فرصتی را فراهم کرده تا حول محور دین مبین اسلام، در مسیر رضایت باری تعالی حرکت کرده و در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با بیان این که طلبگی و کسوت روحانیت مصداق بارز این فرصت است، خاطرنشان کرد: رسالت طلاب و روحانیان دین دانی، دین داری و دین بانی بوده و این اصول بایستی در افکار، رفتار و گفتار طلاب و روحانیان نمود و بروز داشته باشد.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس فردی که در کسوت روحانیت قرار می گیرد وظیفه دارد برنامه ها و آموزه های دین اسلام که از سوی خداوند تدوین شده را فرا گرفته و ضمن پیاده کردن آنها در زندگی فردی و اجتماعی، افزون بر این که به ارشاد زبانی می پردازد، با عمل خود نیز راهنمای دیگران به سمت اجرای فرامین دینی باشد.

 

وی با اشاره به این که در تمامی این مراحل نقطه عطف، محور بودن یاد خدا و داشتن تقوا است، افزود: مسیر طلبگی و راهنمایی انسان ها به سوی صراط مستقیم با سستی و ناامیدی میانه ای نداشته و طلاب و روحانیان بایستی در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: اگر فردی بتواند این رسالت عظیم را به خوبی انجام دهد در ردیف اولیاء و صلحای الهی قرار می گیرد که این خود نعمت بسیار بزرگی محسوب می شود.

 

وی با بیان این که فرصت طلبگی و خدمت به انسان ها در میدان جهاد تهذیب و فرهنگ، نعمت کم نظیر و ذی قیمتی است، تصریح کرد: همه طلاب و روحانیان بایستی مراتب شکر این نعمت بزرگ را به جای آورند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی ادامه داد: در این راستا نخستین وظیفه طلاب در شکرگزاری نعمت طلبگی، کسب فضائل اخلاقی و توانمندی علمی برای پاسخ گویی به انبوه سؤالات و شبهات موجود در جامعه است.

 

وی تصریح کرد: در برابر آسیب ها و هجمه های فرهنگی و اجتماعی که ایمان، اخلاق و حیای مسلمانان را نشانه رفته و سعی دارد آنها را با خود به قهقرای رذیلت‌ها برد، به نیروهای توانمند، مخلص، خلاق و با برنامه مدون که بر پایه معنویت شکل گرفته باشد، نیاز داریم تا بتوانیم با بهره گیری از آموزه های قرآنی و دینی، توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با بیان این که طلاب و روحانیان در این جهاد فرهنگی به چند مؤلفه اساسی نیاز دارند، افزود: تخصص و تعهد از جمله مهم ترین نیازمندی های فرد طلبه و روحانی است تا بتواند در شرایط مختلف در برابر شیطان و شیطان صفتانی که با خدعه و نیرنگ سعی در گمراه کردن افراد دارند، ایستادگی کرده و رسالت هدایتگری خود را به درستی انجام دهند.

 

مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی گفت: اگر طلاب و روحانیان تخصص دینی و تعهد اخلاقی و اسلامی را به صورت توأمان داشته باشند می توانند در همه شرایط اجتماعی و فرهنگی، با دم مسیحایی خود که برگرفته از قرآن و آموزه های الهی اسلام است، دردهای اخلاقی و روحی مردم را درمان کنند./9314/پ202/ح

ارسال نظرات