۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۲۸۰۱۵۶
رجبی دوانی:

عنوان «برد ـ برد» در رویارویی با دشمن معنا ندارد/ قیاس شرایط کنونی با دوران امام حسن قیاس مع الفارق است

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر دینی گفت: عده ای علیه نظام سخن می‌گویند تا پناهنده سیاسی شوند، اما موفق نمی شوند و دست از پا درازتر برمی گردند.
رجبي دواني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دکتر محمدحسین رجبی دوانی، محقق و پژوهشگر دینی در جمع دانشجویان بسیجی شرکت کننده در طرح ولایت دانشجویی دانشگاه تبریز، با اشاره به این‌ه صلح حدیبیه یکی از مصادیق نرمش قهرمانانه در تاریخ اسلام است، اظهار داشت: نرمش قهرمانانه با دادن امتیازاتی به دشمن و جلب امتیازات اساسی صورت می‌گیرد، که در نهایت منجر به پیروزی مسلمانان شود.


وی با بیان این‌که صلح حدیبیه علی رغم اعتراض برخی اصحاب، موجب فتح مکه شد، گفت: مشرکان با این صلح به دنبال از بین بردن کامل اسلام بودند، اما به ناچار اسلام را به رسمیت شناخته و پای مذاکره آمدند و در نهایت به دلیل پیمان شکنی مشرکان، مسلمانان به مکه لشکر کشی کرده و آنجا را فتح کردند.


رجبی دوانی با بیان این‌که عده ای علیه نظام سخن می‌گویند تا پناهنده سیاسی شوند اما موفق نمی شوند و دست از پا درازتر برمی گردند، گفت: یکی از بندهای صلح حدیبیه این بود که مسلمانان حق ندارند پناهندگان خود به مشرکین را پس بگیرند؛ جمهوری اسلامی نیز سیاستی مشابه با این اتخاذ کرده است.


این استاد دانشگاه افزود: عده ای در داخل کشور از سر بی عرضگی حرف هایی می زنند تا توجه دشمنان را جلب کنند و پناهنده شوند اما نظام با آنها برخورد نمی کند، تا امتیاز زندانی سیاسی بودن نداشته باشند و در صورت فرار به کشورهای بیگانه نیز دست از پا دراز تر برمی‌گردند.


وی با تأکید بر این‌که عنوان «برد- برد» در مواجهه با دشمن معنی ندارد، گفت: رهبر انقلاب نرمش قهرمانانه را به مسابقه کشتی تشبیه کردند، در مسابقه کشتی همیشه یک طرف برنده است؛ تعبیر برد – برد مقابل دشمن کاملا غلط است، چراکه دشمن به دنبال از بین بردن ماست.


رجبی دوانی با اشاره به اظهار نظرهای مختلف پیرامون توافق هسته‌ای با غرب و مقایسه شرایط امروز با دوران صلح امام حسن(ع) اظهار داشت: این نوع صحبت‌ها قیاس مع الفارق است، چراکه امام حسن(ع) در بدترین شرایط ممکن بودند و یاران ایشان هیچ انگیزه ای برای پشتیبانی اما نداشتند. ضمن این‌که معاویه با چهره صلح طلبی زیر همه تعهدات خود زد.


وی ادامه داد: چهره معاویه دقیقا همانند آمریکای کنونی است که با چهره صلح طلبی وارد شده در حالی که هرکاری علیه جمهوری اسلامی کرده و خواهد کرد؛ باید دانست که مردم ایران و فرماندهان نظامی سپاه و ارتش هیچ شباهتی با یاران امام حسن(ع) ندارند و تنها از سران فتنه بر می آید که با دشمن نامه نگاری کنند.


رجبی دوانی با تأکید بر این‌که مردم ایران هیچ گاه ولایت را رها نمی کنند و حماسه هایی از قبیل 9 دی را می آفرینند، تصریح کرد: مردم ایران بی تدبیری دولت ها و مفاسد اقتصادی را به پای نظام نمی گذارند، اینان مردمی هستند که حتی بدون دعوت رهبری حماسه 9 دی خلق می کنند.


رجبی دوانی در پایان با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با غرب تصریح کرد: اگر درایت رهبر معظم انقلاب نبود؛ کلاه بزرگی بر سر تیم مذاکره کننده هسته ای می رفت، چراکه دادن امتیازات زیادی را پذیرفته بودند و اگر هم دستاوردی در این مذاکرات حاصل شود در سایه درایت رهبری است./935/پ202/ج 

ارسال نظرات