۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۲۸۰۱۹۴
امام جمعه موقت اصفهان:

ربا خواری سبب رکود سرمایه و از بین رفتن فرصت های شغلی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میردامادی با بیان این که افزایش رباخواری در جامعه از برنامه های دشمن برای فلج کردن اقتصاد است، گفت: ربا خواری سبب رکود سرمایه، از بین رفتن فرصت های شغلی و منفعت طلب شدن افراد می شود.
حجت الاسلام ميردامادي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان  شب گذشته در مسجد الغفور سروش با بیان اهمیت سنت زیبای قرض الحسنه، گفت: یکی از راه های به دست آوردن رضایت خداوند، کمک به هم نوع است.

 

وی با اشاره به روایات معصومین(ع) بیان داشت: انسان باید در قرض دادن به دیگران، طمع نداشته باشد و گرنه دچار ربا خواهد شد.

 

امام جمعه موقت اصفهان با بیان معنای ربا گفت: ربا یعنی افزون بر پول قرض داده شده، انسان مقداری پول اضافی دریافت کند که در شرع مقدس اسلام حرام است.

 

وی با اشاره به آیه 279 سوره بقره که می فرماید «فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِّنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ ۖ وَإِن تُبْتُمْ فَلَکُمْ رُءُوسُ أَمْوَالِکُمْ لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ»  بیان داشت: ربا خوار به جنگ با خدا و پیامبر شتافته است.

 

کارشناس مسائل مذهبی در ادامه افزود: افزایش رباخواری در جامعه مسلمان ایران از برنامه دشمن برای فلج کردن اقتصاد است.

 

حجت الاسلام میردامادی گفت: ربا خواری سبب رکود سرمایه، از بین رفتن فرصت های شغلی و منفعت طلب شدن افراد می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت قرض الحسنه افزود: بر اساس روایات معصومین اگر انسان به کسی قرض دهد، خداوند به او 18 برابر پاداش می دهد و اگر به کسی انفاق کند، 10 برابر پاداش می گیرد.

 

امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: انسان در انفاق کردن نمی داند به فقیر کمک می کند یا غنی ولی در قرض دادن، فرد قرض کننده حتماً محتاج است، به همین دلیل پاداش قرض از انفاق بالاتر است.

 

حجت الاسلام میر دامادی در پایان با اشاره به آیه 280 سوره بقره افزود: انسان باید با کسی که به او قرض داده مدارا کند و اگر توان پرداخت قرض را نداشت به او مهلت دهد تا در پرداخت قرض توانا شود، در این صورت می تواند رضایت خداوند را کسب کند./939/پ202/ح

ارسال نظرات