۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۲۸۰۱۹۵
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

آیت الله اعتمادی کاشانی به شکل شایسته ای از اسلام و تشیع حراست کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با بیان این‌که علمای منطقه کاشان از جمله آیت الله اعتمادی کاشانی به شکل شایسته ای توانسته اند از اسلام حراست و از دین حفاظت کنند و فرزندانی عالم و شاگردانی برجسته را تربیت و تحویل جامعه اسلامی دهند، گفت: عالمِ عالِم‌پرور برای همیشه زنده است.
آيت الله عباس سليماني نماينده ولي فقيه درزاهدان در مراسم سالگرد آيت الله اعتمادي كاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عباس سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، چهارشنبه شب در مراسم بیستمین سالگرد رحلت آیت الله اعتمادی کاشانی و فرزندش حجت الاسلام آمیر سید حسین اعتمادی در مسجد اعظم کرسی کاشان گفت: دشمنان زمان امام حسین(ع) با دشمنان زمان امام صادق تفاوت داشتند.

 

وی با اشاره به این که زمان امام صادق(ع) شرایط بسیار سخت تر از زمان امام حسین(ع) بود، یاد آورشد: زمان امام حسین(ع) نهضتی صورت گرفت و عاشورایی به وجود آمد به طوری که امام حسین(ع) در بین دیگر امامان درخشنده تر، تابنده تر، برجسته تر و والاتر نشان داد.

 

آیت الله سلیمانی ادامه داد: اما در زمان امام صادق(ع) به وسیله ددمنشان عباسی چنان انحراف جبهه سیاسی خزنده و زیرکانه و هوشمندانه ای در پوشش و لعاب دین بر علیه دین به وجود آمد که این انحراف سبب شد بنی امیه با حماقت و نادانی فرهنگ لعن به امیرمؤمنان را رواج داده و بن العباس نیز با زیرکی و کیاست و تجربه دوران اموی با جنگ نرم پشت آل پیامبر را خالی کردند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امام صادق(ع) در زمان خود بساط تصوف و صوفی‌گری جمع کرد، افزود: متأسفانه امروز نیز صوفی‌گری حتی در شهرهای مذهبی و با سابقه در حال یارگیری هستند.

 

وی گفت: بنی امیه جنایتکار نیز مسجد النبی را حمام خون کردند و قضیه کربلا را درست کردند و بر پیکر مطهر امام حسین(ع) اسب تاختند و سربریده حضرت را در شهرها گردانیده و به سر و دندان حضرت کوبیدند و شعار کفر دادند.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه یادآور شد: شرایطی مناسب، مانند شرایط امام صادق(ع) فراهم نشد، اما این بزرگواران به گونه ای زندگی کردند که برخی از آنها تبدیل به کواکب آسمانی شدند.

 

گاندی: مردانگی را از مکتب امام حسین آموختم

به گفته وی زمان باقرالعلوم، زمینه و بستر فروغ فراهم شد و شعله زد و از  زیر غبار فشار بنی امیه تا حدودی بیرون آمد و بستر درخشش نسبی برای حضرت فراهم شد تا رسالت خود را در بخش های گوناگون علمی و فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی نمایان کند، از این رو عاشقان حضرت گرد یکدیگر جمع شدند به طوری که آمار شاگردان حضرت از 4 هزار نفر بیشتر شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: امام جعفر صادق(ع) دانش آموزان، دانش پژوهان، دانش طلبان و طلاب برجسته‌ای را در رشته های مختلف، فقه، اجتهاد، کلام، شیمی و فیزیک تربیت کرد.

 

آیت الله سلیمانی یادآور شد: جابر بن حیان یکی از شاگردان برجسته امام صادق(ع) است که فقط در دانش تجربی آن هم در بخش شیمی 240 رساله دارد که امروز به عنوان افتخار شاگرد مکتب امام صادق(ع) از او یاد می‌شود.

 

وی افزود: در زمان امام حسین(ع) نیز چنین فرصتی برای او فراهم شد و امام حسین(ع) به گونه ای جهانی شد که گاندی هندی بعد از این که هند را از چنگال بریتانیا نجات داد، گفت، اگر از من سؤال کنند در کدام پایگاه این مردانگی را آموختی، خواهم گفت از مکتب امام حسین(ع) آموختم.

 

منطقه کاشان خاک مقدسی دارد که فیض های همیشه فروزان دارد و فیضیه یادگار فیض ها است

نماینده ولی فقیه در زاهدان در ادامه با اشاره به شخصیت آیت الله اعتمادی کاشانی گفت: مرحوم آیت الله اعتمادی از جمله علمایی است که در جبهه فقه و فقاهت درجه اجتهاد را از فقهای بنام نجف اشرف، قم و کاشان دارد و شاگردان زیادی را تربیت کرده است که در رشته های مختلف دارای تخصص هستند.

 

آیت الله سلیمانی، تعیین وکلایی برای مناطق اسلامی را یکی از اقدامات مهم امام صادق(ع) اعلام کرد و گفت: از جمله مناطقی که وکلای امام صادق(ع) حضور یافتند منطقه کاشان بود که بعد از آن نیز وکلای امام باقر(ع) و امام صادق(ع) به این منطقه آمدند.

 

وی افزود: منطقه کاشان در حمایت از خاندان پیامبر به گونه ای سربلند است که محتشم کاشانی توانست امام حسین(ع) و حماسه کربلا را برای همیشه طنین‌انداز کند، به طوری که علامه کمپانی اشعار محتشم کاشانی را به زبان عربی ترجمه کرد.

 

نماینده ولی فقیه در زاهدان گفت: منطقه کاشان دارای خاک مقدسی است که فیض های همیشه فروزان دارد و فیضیه یادگار فیض ها است.

 

آیت الله سلیمانی یاد آورشد: علمای منطقه کاشان از جمله آیت الله اعتمادی کاشانی به شکل شایسته ای توانسته اند از اسلام حراست و از دین حفاظت کنند و فرزندانی عالم و شاگردانی برجسته را تربیت و تحویل جامعه اسلامی دهند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آیت الله اعتمادی کاشانی در دامن خود فرزندانی روحانی و برجسته تربیت شده اند که می توانند این میراث گرانبها را پاسداری کنند، از این رو عالمِ عالِم‌پرور برای همیشه زنده است.

 

شایان ذکراست، آیت الله اعتمادی کاشانی در سال 1311 شمسی دیده به جهان گشود، پس از 20 سال تعلیم در حوزه های علمیه قم، مشهد و نجف اشراف به کاشان آمد و علاوه بر تألیف ارزنده، منشاء خدمات ماندگاری از جمله ساخت مسجد اعظم کرسی، دارالعلم اسلامی شامل حوزه علمیه و کتابخانه عمومی، دارالسلام آیت الله اعتمادی، ساخت چندین مسجد دیگر و برگزاری جلسات تفسیر قرآن در سطح شهرستان کاشان و حومه شد، سرانجام این عالم جلیل القدر در سال 1375 هنگام بازگشت از حرم مطهر حضرت ثامن الائمه(ع) بر اثر حادثه تصادف به همراه فرزندش دار فانی را وداع و به ملکوت اعلی پیوست./1307/پ201/ح

ارسال نظرات