۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۲۸۰۲۰۸
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

کم اعتنایی جوانان به نماز واقعیت تلخ جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی با اشاره به جایگاه والای نماز در اسلام، گفت: کم اعتنایی و در بسیاری از موارد نیز بی اعتنایی جوانان به اقامه نماز واقعیت تلخ جامعه بوده که همه مسؤولان در ایجاد آن مقصر هستند.
حجت الاسلام احمدي فر - رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، شب گذشته در جمع نمازگزاران بجنوردی، با تشریح وضعیت اقامه نماز در استان، از کم کاری و عدم توجه کافی برخی از مدیران و مسؤولان استانی و شهرستانی به موضوع اقامه نماز گلایه کرد.

 

وی افزود: در حالی که قرار بود همزمان با فصل تابستان و ورود مسافران و گردشگران، وضعیت اقامه نماز و زیرساخت های لازم برای آن در بوستان‌ها و پارک های استان بهبود یابد، متأسفانه این موضوع در بجنورد، مرکز خراسان شمالی و نیز در مراکز دیگر شهرستان های استان اصلاح نشده است.

 

حجت الاسلام احمدی فر ادامه داد: تابستان سال گذشته نماز جماعت در پنج بوستان بجنورد اقامه می شد اما امسال با توجه به قولی که مسؤولان مرتبط شهری داده بودند، شمار بوستان هایی که در آنها نماز اقامه می شود به چهار پارک کاهش یافته است.

 

وی با بیان این که مجموعه عملکرد و اقدامات دستگاه های مختلف در زمینه اقامه نماز، گرایش و رفتار کلی جامعه به ویژه جوانان را در این زمینه ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز کم اعتنایی و در بسیاری از موارد نیز بی اعتنایی جوانان به اقامه نماز به واقعیت تلخی بدل شده که نمی توان آن را انکار کرد.

 

حجت الاسلام احمدی فر با تأکید بر این که همه ما مسؤولان در به وجود آمدن این وضعیت مقصر هستیم، افزود: اگر هر کس در هر جایی که قرار گرفته احساس مسؤولیت کرده و برای گسترش اقامه نماز در جامعه تلاش کند، بدون شک وضعیت برپایی نماز در کشور بهبود چشمگیری خواهد یافت.

 

به گفته وی، بایستی مسائل مربوط به فریضه نماز در کشور و استان جدی تر گرفته شود و اگر چه شماری از مسؤولان استانی در این زمینه ورود خوبی داشته‌اند، اما لازم است دغدغه ها و حساسیت ها بیشتر باشد.

 

حجت الاسلام احمدی فر با اشاره به این که دغدغه نماز و حساسیت در این زمینه مقدس است، ادامه داد: با پیگیری های انجام شده اکنون وضعیت اقامه نماز در ادارات و دستگاه های دولتی و حکومتی استان بهبود مناسبی یافته که یکی از مهم ترین دلایل این پیشرفت، فعالیت جدی دبیران اقامه نماز در این ادارات است.

 

این مقام مسؤول یادآور شد: اکنون نماز ظهر و عصر در حدود 90 درصد از ادارات و دستگاه های استان خراسان شمالی به صورت جماعت اقامه می‌شود.

 

وی با بیان این که البته شماری از دبیران اقامه نماز در دستگاه های خراسان شمالی به دلیل گرفتاری و مشغله کاری زیاد، فرصت چندانی برای پرداختن جدی به موضوع نماز در اداره مربوط ندارند، اظهار کرد: انتظار می رود مدیران دستگاه ها برای رفع این گونه مشکلات هر چه سریع تر وارد عمل شود.

 

حجت الاسلام احمدی فر یادآور شد: انتخاب دبیران و رابطان اقامه نماز در دستگاه ها و ادارات مختلف با ستاد اقامه نماز استان نیست و به همین دلیل نیز در هر دستگاهی که دبیران اقامه نماز آن دغدغه بیشتری برای برپایی این فریضه به صورت جماعت داشته باشند، وضعیت اقامه نماز در آن اداره نیز بهتر است.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برخی از برنامه های این ستاد در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز در استان، اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که در آینده نزدیک برگزار می شود، حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در خراسان شمالی و برگزاری کلاس های «درس هایی از قرآن» در این استان است.

 

حجت الاسلام احمدی فر افزود: کلاس های «درس هایی از قرآن» حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در استان خراسان شمالی به احتمال زیاد در مهر ماه امسال برگزار می شود.

 

وی افزود: همچنین با حضور رییس ستاد اقامه نماز کشور، ساختمان تازه ساخت ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی نیز به بهره برداری می رسد./9314/پ202/ح

ارسال نظرات