۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۲۸۰۲۰۹
با پیام آیت الله جوادی آملی؛

نخستین همایش مبلغان شمال کشور در فریدونکنار آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش منطقه ای مبلغان شمال کشور دقایقی قبل با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی در فریدونکنار آغاز شد.
گردهمايي مبلغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، نخستین همایش منطقه ای مبلغان شمال کشور دقایقی قبل با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی در فریدونکنار آغاز شد.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ابتدای این همایش گفت: در این همایش منطقه ای که برای نخستین بار در شمال کشور برگزار شده است 500 نفر از مبلغان استان های مازندران، گیلان و گلستان حضور دارند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که برگزاری این همایش فرصتی برای هم گرایی و هم اندیشی مبلغان شمال کشور است، افزود: این همایش مشترک سه استان شمالی فرصت مناسبی برای بهره گیری مبلغان از تجربیات یکدیگر است.

 

وی با اشاره به شرایط توریستی و گردشگر پذیر بودن استان های شمالی گفت: برگزاری این همایش زمینه ساز همگرایی مبلغان شمال کشور جهت اجرای برنامه های دینی و فرهنگی مشترک در استان های شمالی را فراهم خواهد کرد.

 

حجت الاسلام صادقی به برپایی نمایشگاه دستاوردهای مبلغان استان های شمالی در حاشیه برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: در این همایش مبلغان طرح هجرت استان های مازندران، گیلان و گلستان آخرین دستاوردهای تبلیغی خود را در غالب نمایشگاه در معرض نمایش گذاشتند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران همچنین گفت: در حاشیه این همایش همچنین از نخستین اطلس تبلیغی حوزه علمیه مازندران با حضور آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و حجت الاسلام نبوی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه مازندران رونمایی خواهد شد.

 

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می تواند جامعه را با اندیشه های دینی و اسلامی آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانیت پر رنگ تر باشد دشمنان به هیچ عنوان توان حضور ندارند. 

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در تاریخ وجود داشته است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات