۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۸۰۲۷۳
استاد حوزه علمیه راور:

اساتید و مدیران به عنوان الگوی طلاب اخلاق را در خود نهادینه کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه راور با بیان این‌که اساتید و مدیران مدارس علمیه به عنوان الگوی طلاب باید اخلاق را در خود نهادینه کنند، گفت: در مقابل طلاب نیز باید به اساتید خود احترام بگذارند تا مشمول رضایت خداوند شوند.
استاد

حجت الاسلام اسماعیل پژوهش، استاد حوزه علمیه راور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با الگو بودن مدیران و اساتید برای طلاب، گفت: مدیر و اساتید یک مدرسه، می‌توانند با انجام وظایف خود الگوی خوبی برای طلاب باشند.

 

وی افزود: اساتید و مدیران مدارس باید تهذیب و اخلاق را اول از خود آغاز کنند تا طلاب بتوانند آن ها را الگوی خود قرار بدهند.

 

حجت الاسلام پژوهش با بیان این که اساتید نقش مهمی بر طلاب دارند، خاطرنشان کرد: اساتید مدارس باید آداب اسلامی را در کلاس های خود بیان کننند تا طلاب با آداب و روش های طلبگی آشنا شوند.

 

وی یادآور شد: یکی از مشکلات استادان در مدارس علمیه این است که ظاهر مناسب و لباس تمیزی را ندارند و اساتادان اگر می‌خواهند خود را استاد بنامند باید آداب ظاهری را رعایت کنند.

 

استاد حوزه علمیه راور با توجه به این که لباس خوب پوشیدن، از لوازم یک استاد شمرده می شود، اظهار داشت: بهترین کار برای یک مدرسه خوب، قاطع بودن مدیر در برنامه های روزانه است که می تواند با قاطع بودن، مدرسه خوبی را برای خود رقم بزند.

 

وی تأکید کرد: مهم ترین ضعف طلاب در مدارس این است که بعضی از طلبه ها، طلاب پایه بالایی را که درس نمی خوانند، الگوی خود قرار می دهند که در این صورت طلاب تمرکز خود را در درس خواندن از دست می دهند.

 

حجت الاسلام پژوهش با توجه به این که احترام به اساتید از وظایف طلاب است، خاطرنشان کرد: طلبه ها باید در کلاس های خود احترام به اساتید را نگه دارند زیرا با احترام داشتن به اساتید، می توانند رضایت خدا در زندگی های طلبگی خود را داشته باشند.

 

وی در پایان گفت: اساتیدی که آداب اسلامی را برای طلاب می گویند باید خودشان هم آن ها را رعایت کنند که در غیر این صورت استاد موفقی در مدرسه نخواهد بود./972/ت302/ح

ارسال نظرات