۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۸۰۲۸۷
انتشار بصیرتِ تاریخی در فضای مجازی؛

اصول شناخت تاریخ تحولات معاصر ایران عنوان نوزدهمین پوستر مسیر

خبرگزاری رسا ـ نوزدهمین شماره پوستر«مسیر» با نام بصیرتِ تاریخی؛ اصول شناخت تاریخ تحولات معاصر ایران توسط فرهنگ سرای سرو در فضای مجازی منتشر شد.
مسير

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فرهنگ سرای سرو؛ شماره نوزدهمین پوستر مسیر که با سؤال چه بخوانیم؟ و به چه ترتیبی؟، پیشنهاد مسیر مطالعه کتب انقلاب اسلامی است، به معرفی کتاب بصیرتِ تاریخی؛ اصول شناخت تاریخ تحولات معاصر ایران می پردازد.


کتاب«بصیرتِ تاریخی؛ اصول شناخت تاریخ تحولات معاصر ایران» نوشته موسی نجفی است که برای اولین بار در سال 1390 چاپ شد و در این چهار سال بارها تجدید چاپ شده است. این کتاب مجموعه‌ای از گفتارها و نوشتارهایی است که محدوده زمانی پنج قرن اخیر تاریخ معاصر ایران را در بر می‌گیرد .یعنی از عصر صفویه تا انقلاب اسلامی؛ نویسنده در مقدمه کتاب معتقد است که کتاب با عبور از تحولات تاریخی به جنبش‌های اسلامی، ورود غرب به ایران و بررسی نقش علما در دو برهه صفویه و مشروطیت پرداخته است. نجفی در این اثر به تأثیر غرب و آثار مراجع و علما در تولید هویت ملی توجه داشته است.


کتاب«بصیرت تاریخی» را نشر آرما در قطع پالتویی و 252 صفحه با قیمت 7هزار تومان منتشر کرده است. علاقه‌مندان برای مشاهده و استفاده از فایل این اثر، می توانند به نشانی اینترنتی
sarv.farhangsara.ir و یا instagram.com/farhangsara_sarv مراجعه کنند./978/د102/ی

ارسال نظرات