۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۸۰۳۰۴
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان:

بساط برنامه های منحرف‌کننده عزاداری ها و هیئات مذهبی برچیده شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با بیان این‌که دشمن برای هیئات مذهبی برنامه ریزی جدی کرده و در برخی از هیئات نیز نفوذ کرده و جوانان را تحت تأثیرات القاعات انحرافی خود قرارداده است، گفت: بساط برنامه هایی‌که منجر به انحراف در عزاداری ها می شود برچیده
سيد عبدالصاحب حسيني سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز در سومین همایش هیئات مذهبی استان اصفهان که در سالن اجتماعات سازمان آتش نشانی شهرستان کاشان برگزار شد، گفت: انجام فعالیت انحرافی و افراطی در برخی از هیئات مذهبی بیانگر برنامه ریزی دقیق دشمن برای به انحراف کشیدن عزادارهای مذهبی است که در برخی مواقع نیز دشمن به موفقیت هایی رسیده است.

 

وی علم کشی و استفاده از طبل های حجیم و طولانی، برهنه شدن و آسیب زدن به سر و صورت را تنها برخی از انحرافات در عزاداری هیئات مذهبی اعلام کرد و گفت: افرادی که در عزاداری از علم و طبل و ابزار دیگر استفاده می کنند، هیچکدام فلسفه استفاده از این ابزار را نمی دانند و کورکورانه بدون اینکه اطلاعی از فلسفه استفاده از آن را داشته باشند تقلید می کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: انجام فعالیت‌های انحرافی و افراطی از سوی هیئات مذهبی سبب بدبینی به اسلام  شده و موجب ضربات جبران‌ناپذیری به هیئات مذهبی و اسلام می‌شود.

 

به گفته وی برخورد قهر آمیز با هیئات و مسؤولان هیأت‌های مذهبی برای جلوگیری از این انحرافات امری طبیعی است که باید برنامه هایی را که منجر به انحراف در عزاداری ها می‌شود تعطیل و بساط آن برچیده شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در ادامه بر کار کارشناسی در هیئات مذهبی با هدف رفع آسیب‌زدایی تأکید کرد و یکی از اقدامات انجام شده در جهت رفع انحراف و افراط در هیئات مذهبی و عزاداری ها را برگزاری کارگاه های آموزشی برای مسؤولان هیأت‌های مذهبی دانست.

حجت الاسلام حسینی یاد آورشد: کلاس های آموزشی ویژه مسؤولان هیأت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) در شهرستان کاشان  از سوی اداره تبلیغات اسلامی و همکاری شورای هیئات مذهبی شهرستان کاشان برگزار شده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در ادامه بر تدوین اساسنامه هیئات مذهبی شهرستان تأکید کرد و گفت: تدوین اساسنامه هیأت مذهبی شهرستان کاشان بهترین راهبرد برای اجرای برنامه های مذهبی است.

 

شایان ذکر است، سومین همایش هیئات مذهبی استان اصفهان از سیوی شورای هیئات مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان امروز صبح و عصر با حضور حجج اسلام فقیهی مدیرکل  تبلیغات اسلامی استان اصفهان، بابایی مسؤول تشکل های دینی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی و حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان و مسؤولان شورای هیئات مذهبی استان اصفهان در سالن اجتماعات سازمان آتش نشانی شهرستان کاشان برگزار شد./1307/پ202/ح

 

ارسال نظرات