۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۸۰۳۰۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان:

هدف اصلی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان ارتقای فرهنگی و ساماندهی هیئات است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان این‌که ارتقای فرهنگی و ساماندهی هیئات مذهبی هدف اصلی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان است، گفت: هیئات مذهبی بدون مجوز و هیأت‌هایی که مجوز آنها نیاز به تمدید دارند تا پایان شهریور و قبل از فرا رسیدن ماه محرم برای اخذ مجور مهلت دارند.
حجت الاسلام سيد محمود فقيهي حجت الاسلام سيد محمود فقيهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام سید محمود فقیهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در سومین همایش هیئات مذهبی استان اصفهان در سالن اجتماعات سازمان آتش نشانی شهرستان کاشان، برگزاری کلاس های آموزشی برای مسؤولان هیئات مذهبی و مداحان را در ارتقای فرهنگی و ساماندهی هیئات حائز اهمیت دانست و افزود: برگزاری دوره های آموزشی زمانی مفید است که با استاندارهایی که تعریف شده برگزار شود تا تأثیرگذار باشد.

وی از آموزش مربیان مهد کودک در سال جاری خبرداد و با اشاره به این که اولین دوره این آموزش ها در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، گفت: در این زمینه300 نفر از بانوانی که در ارتباط با کودک و نوجوانان فعالیت دارند آموزش خواهند دید که از این تعداد صد نفر از بانوان حوزه، صد نفر از اعضای هیئات مذهبی و صد نفر از بانوان مرتبط با این رشته هستند.

 

به گفته وی، ابتدا این طرح به صورت گسترده و پایلوت در اصفهان برگزار خواهد شد و در ادامه، شهرستان های استان اصفهان می توانند دربرنامه های فعالیت های خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به این که عمده فعالیت طرح آموزش مربی کودک و نوجوانان در کنار هیئات مذهبی است یادآورشد: برخی از شهرها در این زمینه فعال شده اند و در ماه رمضان امسال در کنار برگزاری ادعیه ها و دعای ابوحمزه ثمالی، محلی را برای آموزش کودکان و نوجوانان در نظر گرفته بودند به طوری که از پراکندگی کودکان و نوجوانان در اطراف مراسم جلوگیری شده بود.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه بر هماهنگی فعالیت های شهرستان ها با استان تأکید کرد و افزود: شهرستان هایی که برنامه های خود را براساس سیاست های داخلی خود اجرا می کنند مورد قبول استان نیست، از این رو برای نتیجه گیری بهتر، فعالیت های شهرستان ها باید با استان هماهنگ باشند.

 

حجت الاسلام فقیهی همچنین دوره های آموزشی برای هیئات مذهبی را دوره های کلاسیک خواند و افزود: دوره های کلاسیک، همایش نیست، از این رو هیئات مذهبی استان اصفهان تا قبل از فرا رسیدن محرم باید چندین دوره آموزشی برگزار کنند.

 

وی دوره های آموزشی را برای هیئات مذهبی مفید و مهم قلمداد کرد و گفت: دوره های آموزشی زمانی مفید خواهد بود که با استانداردهای تعریف شده برگزار شود تا تأثیرگذار باشد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه بر ساماندهی و ارتقای فرهنگی‌ هیئات مذهبی استان اصفهان تأکید کرد و گفت: هیئات مذهبی بدون مجوز و هیأت‌هایی که مجوز آنها نیاز به تمدید دارند تا پایان شهریور و قبل از فرا رسیدن ماه محرم برای اخذ مجور مهلت دارند.

 

به گفته وی، هرگونه مکاتبه بعد از اتمام مهلت تعیین شده برای اخذ مجوز پذیرفته نخواهد شد، بنابراین در مهلت باقی مانده و تا قبل از فرا رسیدن ماه محرم اقدام کنند.

 

حجت الاسلام فقیهی یاد آورشد: برای دریافت مجوز معرفی رابط فرهنگی و رابط قرآنی هیات ضروری است و در این زمینه هیئات مذهبی باید اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به این که اگر چنانچه هیأت های مذهبی شاخص استان از مهد کودک برخوردار نباشند با آنها برخورد خواهد شد گفت: آموزش ها باید منطبق با آموزش های اعلام شده باشد

 

وی همچنین مُهرهای هیئات مذهبی را فاقد اعتبار خواند و با اشاره به این که مُهرهای هیات های کد دار زمانی تحویل خواهد شد که  فعالیت های آنها منطبق با برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی باشد گفت: تمامی مُهرهای هیئات مذهبی استان اصفهان یکپارچه می شود.

 

حجت الاسلام فقیهی در ادامه از راه اندازی نرم افزار طوبی برای ثبت اطلاعات هیئات مذهبی خبرداد و افزود: با ثبت هیئات مذهبی اطلاعات کامل و جامعی از اعضای هیئات مذهبی در دسترس خواهد بود.

 

وی افزایش هیئات مذهبی را امکان پذیر ندانست و یادآورشد: از سوی شوراهای هیئات مذهبی نیاز سنجی خواهد شد تا از رشد قارچ گونه هیأت های مذهبی جلوگیری شود./1307/پ202/ح

ارسال نظرات