۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۸۰۳۲۴
آبان ماه امسال؛

چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: آبان ماه امسال چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام محمدي،

حجت الاسلام احمد محمدی، مسؤول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فعالیت 22 مؤسسه قرآنی زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اظهار کرد: تمامی این مؤسسات از اعتبارات حمایتی برخوردار شدند.

 

وی افزود: امسال از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از 170 میلیون ریال اعتبار به عنوان کمک هزینه آموزشی بر اساس سرانه قبولی قرآن آموزان مؤسسات در آزمون ها به حساب 22 مؤسسه فرهنگی قرآن استان خراسان شمالی پرداخت شد.

 

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی حدود 70 درصد هزینه های برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی قرآن مؤسسات قرآن و عترت استان را پرداخت می کند.

 

وی با بیان این که تمامی مؤسسات قرآن و عترت خراسان شمالی در آزمون های سراسری قرآن و عترت شرکت می کنند، افزود: اردیبهشت ماه امسال سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در استان خراسان شمالی نیز برگزار شد که در این راستا حداکثر تا پایان شهریور ماه جاری کمک هزینه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و گواهی قبولی قرآن آموزان به آنها اعطا می شود.

 

مسؤول دبیرخانه شورای هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان خراسان شمالی با اشاره به این که پیش از این برگزیدگان آزمون مزبور معرفی شده اند، اظهار کرد: در سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت هزار و 180 قرآن آموز از مؤسسات قرآنی مناطق مختلف استان خراسان شمالی در چهار بخش ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن، حفظ قرآن و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه در 17 کد رشته با یکدیگر رقابت کردند که در پایان هشت نفر از قرآن آموزان خراسان شمالی مؤفق شدند در سطح کشور مقام کسب کنند.

 

حجت الاسلام محمدی افزود: از بین شرکت کنندگان در سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در استان خراسان شمالی، فاطمه بیگم حسینی از جاجرم در رشته حفظ کل قرآن موفق به دریافت هدیه پنج میلیون ریالی، حسین بوستانی در رشته حفظ جزء 30 قرآن کریم از بجنورد دو میلیون ریال و سمیرا وحدانی در رشته مفاهیم سطح مقدمات نیز از بجنورد موفق به دریافت هدیه یک‌میلیون ریالی شدند.

 

به گفته وی همچنین زبیده دانایی مقدم در رشته حفظ پنج جزء اول از شیروان موفق به دریافت یک‌میلیون ریال، سیده زهرا نجم الدینی حسینی از فاروج در رشته مفاهیم سطح تکمیلی موفق به دریافت هدیه دو میلیون ریالی و نیز حمیده حسین پور از فاروج در رشته حفظ جزء اول، سیمین همتی از شهرستان مانه وسملقان در رشته حفظ موضوعی و مریم جعفری در رشته مفاهیم سطح مقدماتی هرکدام موفق به دریافت هدیه یک‌میلیون ریالی شدند.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه اظهار کرد: چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت نیز بیست و نهم آبان ماه امسال همزمان با سراسر کشور در استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: مقرر شده تا از این پس آزمون‌های سراسری قرآن و عترت سالانه یک نوبت و در دهه سوم آبان ماه هر سال برگزار شود و به این ترتیب در اردیبهشت سال آینده برخلاف سال‌های قبل آزمون سراسری قرآن و عترت برگزار نمی شود.

 

حجت الاسلام محمدی افزود: همچنین بر اساس تصمیمات گرفته شده در آینده ای نزدیک رشته ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه نیز به رشته های آزمون سراسری قرآن و عترت اضافه می شود.

 

به گفته وی البته در چهاردهمین دوره این آزمون نیز حفظ سوره مبارکه یاسین که در قالب طرح قرآنی 1449 در حال اجرا است نیز به سایر رشته‌های حفظ قرآن کریم اضافه شده است.

 

مسؤول دبیرخانه شورای هماهنگی توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان خراسان شمالی در خاتمه گفت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چهاردهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www.qia.ir مراجعه کنند./9314/ت302/ح

ارسال نظرات