۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۲۸۰۳۷۰
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد؛

لزوم جذب مغزها و بکارگیری نخبگان در جهاد دانشگاهی

خبرگزاری رسا ـ حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام بر لزوم جذب مغزها و بکارگیری نخبگان در جهاد دانشگاهی با توجه به رسالت والایی که بر عهده دارد تأکید کرد و گفت: جهاد دانشگاهی باید شرایطی مهیا کند که علم در جامعه تسری یابد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي نکونام، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دیدار رییس، معاونان و اعضای جهاد دانشگاهی این استان با وی، به مناسبت 16 مرداد سالروز تشکیل این نهاد، با تبریک این مناسبت، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی نهادی بسیار ارزشمند است که در راستای رشد و ارتقای کشور در حوزه ‌های مختلف به گونه ‌ای مؤثر ورود پیدا کرده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: جهاد دانشگاهی با توجه به جایگاهی که دارد چنانچه به خوبی اهداف موردنظر خود را دنبال کند، به یقین در ارتقای همه جانبه کشور می ‌تواند نقشی اساسی ایفا کند.

 

امام جمعه شهرکرد در ادامه جهاد دانشگاهی را واسطه دانشگاه و جامعه دانست و گفت: دانشگاه مرکز علم و مغز فکری، پژوهشی و تحقیقی جامعه ‌محسوب می‌شود اما جهاد دانشگاهی باید شرایطی مهیا کند که این علم در جامعه تسری یابد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که چهارمحال و بختیاری مشکلات زیادی دارد، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با نمود ظرفیت عظیم و توانمندی ‌های خود می ‌تواند به ارتقای این استان برای رسیدن قله ‌ها در عرصه‌ های مختلف با نگاه و روحیه جهادی کمک کند.

 

وی همچنین بر لزوم جذب مغزها و بکارگیری نخبگان در جهاد دانشگاهی با توجه به رسالت والایی که بر عهده دارد تأکید کرد و گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به مأموریت‌ هایی که بر عهده دارد و باید برای افراد جامعه در زمینه ‌های مختلف خوراک فکری تهیه کند؛ بنابراین باید مغزهای اندیشمند و حسابگر بیشتری را به این مجموعه ارزشمند وارد کند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین خواستار ورود بی باکانه جهاد دانشگاهی به عرصه‌ های مختلف فرهنگی، پژوهشی و آموزشی با توجه به نیاز این استان شد و خاطرنشان کرد: هرگز بن‌ بست‌ ها نباید مانعی برای حرکت جهادگران باشد بلکه باید دلیلی برای پیداکردن راه نو شود.

 

این مقام مسؤول نتیجه توکل به خدا به ویژه در انجام امور جهادی را یادآور شد و اظهار داشت: چنانچه با روحیه جهادی و نیت خالص برای انجام امور قدم برداریم، به یقین  امکانات فراهم و مشکلات نیز مرتفع می‌شود.

 

امام جمعه شهرکرد در پایان تأکید کرد: استفاده از زبان فارسی و جایگزین یافتن برای واژه ‌های لاتین یکی از زمینه ‌هایی است که می ‌طلبد جهاد دانشگاهی با جدیت دنبال کند./9457/پ202/ح

ارسال نظرات