۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۲۸۰۳۹۲
کارشناس مسائل مذهبی:

عذر تراشی برای فرار از انجام تکلیف سبب نابودی انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی با بیان این که انسان هرگز نباید توبه خود را به تأخیر بیندازد، گفت: عذر تراشی برای فرار از انجام تکلیف، سبب نابودی انسان می شود.
توبه واستغفار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عزیزی، کارشناس مسائل مذهبی، شب گذشته با بیان این که رفیق، یکی از مؤثرترین عوامل در سرنوشت انسان است، گفت: رفیق می تواند انسان را بهشتی یا جهنمی کند.

 

وی با اشاره به آیه «وَکُلّاً نَقُصُّ عَلَیْکَ مِنْ أَنباءِ الرُّسُلِ ما نُثَبِّتُ بِهِ فُؤادَکَ » دلیل بیان قصه های قرآنی را قرص کردن دل پیامبر به وجود خداوند دانست و ابراز داشت: قصه های قرآنی سرشار از آموزه های دینی برای انسانها است و به واسطه عبرت گیری از آن ها می توان، زندگی دینی بهتری داشت.

 

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به معیارهای رفاقت از دیدگاه حضرت عیسی(ع) گفت: نگاه به رفیق خوب، انسان را به یاد خداوند می اندازد و یاد معاد را در دل انسان زنده می کند.

 

حجت الاسلام عزیزی در ادامه با اشاره به این که انسان از زمان مرگ خود بی خبر است، خاطرنشان کرد: پسر حضرت نوح(ع) به واسطه همراهی با رفیق بد، گمراه شد و کافر از دنیا رفت.

 

وی با اشاره به آیه «لَیْسَ مِنْ أَهْلِکَ» افزود: هنگامی که عواطف پدرانه حضرت نوح(ع) بر ایشان غلبه کرد و از خداوند درخواست کرد که پسرش را راهنمایی کند، به ایشان خطاب شد، پسرت از اهل تو نیست و او را رها کن.

 

حجت الاسلام عزیزی در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) و با بیان این که انسان هرگز نباید توبه خود را به تأخیر بیندازد، گفت: عذر تراشی برای فرار از انجام تکلیف، سبب نابودی انسان می شود./939/پ203/ح

ارسال نظرات