۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۸۰۴۲۶
امام جمعه بابل:

نیت یک طلبه از ورود به حوزه باید سربازی امام زمان باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل گفت: طلاب به عنوان سرباز امام زمان(عج) باید خود را مدافع ارزش های اسلامی در برابر تهاجم گسترده دشمنان بدانند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل صبح امروز در مراسم آغاز طرح آزمایشی طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه خاتم الانبیای بابل با بیان اهمیت تلاش برای تحصیل در حوزه های علمیه گفت: طلاب باید قبل از ورود به عرصه تحصیل در حوزه نیت خود را کاملاً الهی کنند و خود را سرباز امام زمان(عج) بدانند.
 
وی با بیان این اهمیت تحصیل در حوزه های علمیه و فراگیری علوم دینی، افزود: هدف از بازگشایی مدارس علمیه، آغاز رسالت الهی و ادامه دادن راه انبیاء است و به همین دلیل در این مسیر در کنار سخت کوشی برای تحصیل علم، تهذیب نفس و خودسازی از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
امام جمعه بابل به سختی های پیش روی تحصیل در حوزه های علمیه اشاره و خاطرنشان کرد: طلابی که وارد حوزه های علمیه می‌شوند باید متحمل زحمات زیادی شوند تا به عنوان هادیان و عالمان دینی امت قرار گیرند و به هین دلیل یک طلبه باید خود را مدافع ارزش های اسلامی در برابر هجوم گسترده و همه جانبه دشمنان اسلام بداند.
 
وی با تاکید در خصوص تکلیف گرایی در تحصیل علوم دینی، اظهار داشت: یکی از جلوه‌های ورود صادقانه و تحصیل در حوزه های علمیه، نگاهی به گذشته روحانیت و تلاش های گذشتگان برای صیانت از حریم اسلام است.
 
حجت الاسلام روحانی با تاکید بر تلاش و سخت کوشی برای تحصیل علوم دینی، تصریح کرد: ما در برابر هزینه‌هایی که برای تحصیل استفاده می‌شود، حجت شرعی داریم و به همین دلیل اطلاب باید با داشتن وجدان و ایمان درونی نسبت به فراگیری علوم حوزوی تلاش و همت بسیار داشته باشند.
 
مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که نگاه به ضرورت تعلیم و تحصیل مهم است، ادامه داد: نیت یک طلبه از ورود به حوزه باید سربازی امام زمان(عج) باشد و اگر هدف خود را با عناوینی همچون گرفتن مدرک، کسب درآمد و به دست آوردن وجهه اجتماعی قرار دهد،خیانت کرده است.
 
امام جمعه بابل، نشر علوم دینی و تبلیغ مبانی دینی را از دیگر اهداف تربیت طلاب بیان کرد و گفت: هدف از آموزش و تربیت طلاب تنها تحصیل و کسب علوم دینی و تنها افزودن بر دامنه محفوظات نیست بلکه گسترش دامنه اطلاعات دینی و افزایش آگاهی های جامعه با نشر آن از سوی طلاب از مهم ترین اهداف راه اندازی حوزه های علمیه است.
 
وی با تاکید از استفاده مفید از لحظه های رابرای دانش اندوزی، اذعان داشت: خداوند ظرفیت و قدرت بسیار زیاد در دورن ما نهفته است، اما متأسفانه تعدادی از افراد یا از این استعدادها به نحو مطلوب بهره نمی‌گیرند و یا با مشغول کردن افکار خود به امور کم‌ارزش، استعدادهای خود را بیهوده هدر می‌دهند./1313/پ203/ب1

ارسال نظرات