۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۸۰۴۳۴
مسؤول اعزام معاونت تبلیغ حوزه های علمیه خبر داد؛

فعالیت تبلیغی 3000 روحانی طرح هجرت در کشور

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اعزام و پشتیبانی معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه از فعالیت سه هزار مبلغ هجرت در مناطق مختلف کشور خبر داد.
همايش مبلغان شمال کشور در فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام غفاری، مسؤول اعزام و پشتیبانی معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه امروز در مراسم اختتامیه نخستین همایش مبلغان هجرت شمال کشور از فعالیت تبلیغی سه هزار روحانی طرح هجرت در سراسر کشور خبر داد و گفت: از این تعداد هزار و 600 مبلغ دارای سطح یک هستند.

 

وی افزود: در حال حاضر 450 مبلغ طرح هجرت کشور در آزمون غیر حضوری شرکت کردند و در حال ادامه تحصیل هستند و حتی تا سطح سه نیز در ادامه فعالیت علمی هستند.

 

حجت الاسلام غفاری با تأکید براین که مبلغان دینی باید سطح علمی خود را تقویت کنند، خاطرنشان کرد: مبلغان برای پاسخگویی به شبهات دینی که هر روز از سوی دشمنان در جامعه ترویج می شود باید پایه های علمی خود را تقویت کنند.

 

مسؤول اعزام و پشتیبانی معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه همچنین بر ضرورت توجه مبلغان به آموزش های هجرت تأکید کرد و گفت: مبلغان هجرت باید به آموزش های ضمن تبلیغ و مهارتی که در حال شکل گیری و انجام است توجه ویژه داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد طرح دارالثقلین در مساجد اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور تقویت فعالیت در مساجد باید با جدیت از سوی مبلغان هجرت دنبال شود تا شاهد توجه بیشتر به مفاهیم قرآنی و همچنین ادعیه ها باشیم.

 

حجت الاسلام غفاری همچنین بر ضرورت احیاء پایگاه های قرآنی در مساجد تأکید کرد و افزود: طرح ثقلین به حتم زمینه تقویت فعالیت های قرآنی را فراهم خواهد کرد.

 

مسؤول اعزام و پشتیبانی معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه از مساجد به عنوان پایگاه نشر دین و معارف اسلامی یاد کرد و گفت: متأسفانه علیرغم این که مساجد بسیاری در سطح کشور وجود ندارد، آن طور که باید از ظرفیت این مساجد بهره گرفته نمی شود.

 

وی با بیان این که مساجد باید محور فعالیت های دینی مبلغان باشد، تصریح کرد: مبلغان در مناطقی که استقرار دارند باید با برنامه های متنوع دینی و فرهنگی زمینه را برای جذب نسل جوان فراهم کنند.

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که مبلغان دینی نقش بسیار اثرگذار و مهمی در آگاهی بخشی به جامعه بر عهده دارند، گفت: روحانیت به عنوان سخنگو و مبلغ دین مبین اسلام باید ارزش های ناب اسلامی را به شیوه های مناسب برای مردم تبیین و ترویج کند./950/پ202/ب1 

ارسال نظرات