۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۸۰۴۴۰
خطیب جمعه ساری:

گفتمان مقاومت ملت ایران به الگویی برای ملت های جهان تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که امروز فرهنگ ایستادگی و مقاومت ملت ایران به الگویی برای بسیاری از ملت های جهان تبدیل شده است، گفت: اگر امروز حزب الله لبنان در برابر صهیونیست ها و تکفیری ها با اقتدار ایستاده نتیجه فرهنگ مقاومت ملت ایران است.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان، دین را عامل سعادت و تعالی انسان دانست و گفت: دین مبین اسلام کامل ترین دین در میان دیگر ادیان است که قرار گرفتن در چتر این دین کامل موجب تعالی حقیقی انسان می شود.

 

وی با اشاره به این که عزت و عظمت امروز ایران نیز به دلیل وجود دین و ارزش های اسلامی در کشور دانست و افزود: دین مبین اسلام موجب عزت و سربلندی ملت ایران شده است.

 

امام جمعه موقت ساری به آغاز دهه کرامت اشاره کرد و با بیان این که دهه کرامت فرصت خوبی برای شناساندن دو سرمایه گرانقدر ایران اسلامی است، بیان داشت: امروز همه استان های کشور جشن های دهه کرامت به ویژه جشن های مردمی که در مساجد و تکایا و امامزادگان برگزار می شود را می شناسند و هیچ نهادی نیست که نسبت به این دهه بی تفاوت باشد.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که دهه کرامت بهترین فرصت تبیین سیره رضوی در جامعه است، تصریح کرد: برگزاری جشن های دهه کرامت فرصت بسیار مغتنمی برای تبیین سیره رضوی در بین مردم به ویژه نسل جوان است که باید در این راستا اهتمام و تلاش والایی وجود داشته باشد.

 

وی، تصریح کرد: تبیین شاخصه های زندگی بر اساس سیره امام معصوم(ع) و تأسی از سیره حضرت ثامن الحجج(ع) به عنوان الگوهای عملی در جامعه از جمله مواردی است که در این دهه باید به آن توجه شود.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به تشییع پیکرشهدای غواص در کشور و همچنین مازندران اشاره کرد و گفت: حضور گسترده و بی نظیر مردم در مراسم تشییع پیکرهای پاک شهدای غواص نشان دهنده عشق و دلدادگی ملت شهید پرور کشورمان به آرمان های شهدا است.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که تشییع پیکر شهدا معنویت خاصی را در شهرهای مازندران ایجاد کرد، ادامه داد: عزت و اقتدار امروز نظام اسلامی مرهون خون های پاک شهدا است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز بازگشت آزادگان به کشور اشاره کرد و گفت: کشورما الگوی عملی آزادگی و ایثار و اسوه های صبر و استقامت در دفاع از حریم ولایت است.

 

حجت الاسلام قاسمی افزود: آزادگان سرافراز کشورمان الگوی عملی آزادگی و ایثار و استقامت در دفاع از حریم ولایت هستند که به نحو ارزنده ای در این راستا نقش آفرینی کردند.

 

وی تصریح کرد: آزادگان همان گونه که در جبهه های حق علیه باطل پایبندی خود را به انقلاب و امام نشان دادند، در دوران اسارت و در زندان‌های مخوف رژیم بعثی عراق نیز اقتدار، صلابت و توانمندی خود را حفظ کرده و به همگان به اثبات رساندند.

 

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که امروز فرهنگ ایستادگی و مقاومت ملت ایران به الگویی برای بسیاری از ملت های جهان تبدیل شده است، گفت: اگر امروز حزب الله لبنان در برابر صهیونیست ها و تکفیری ها با اقتدار ایستاده نتیجه فرهنگ مقاومت ملت ایران است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز کودتای 28 مرداد، گفت: بی اعتمادی به استکبار جهانی درسی است که ایرانیان از حادثه تلخ کودتای 28 مرداد آموخته و ملت مسلمان ایران تجربه های خود را سخت به دست آورده است.

 

حجت الاسلام قاسمی با تاکید بر این که  کودتای 28مرداد نتیجه اعتماد مصدق به آمریکا است، تصریح کرد: مطالعه تاریخ معاصر به ویژه ایران اسلامی سندی زنده بر این مدعا است که قدرت های غرب همواره برای تامین منافع خود از هیچ خیانتی برای نیل به اهداف شوم خود فروگذار نمی کنند.

 

وی با بیان این‌که دخالت آمریکا در واقعه کودتای 28مرداد و بازگشت دوران سیاه دیکتاتوری و شاهنشاهی در ایران آشکار و اثبات شده است، بیان داشت: پرونده آمریکا در رابطه با ایران بسیار سیاه بوده و از این رو این دولت هیچ گاه قابل اعتماد نبوده و نخواهد بود./950/پ201/ب1

ارسال نظرات