۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۸۰۴۵۵
امام جمعه موقت اصفهان:

انتخابات جایگاه حضور پیروان واقعی ولایت است/ مسؤولان وظیفه خود را در برابر شهدا و مردم فراموش نکنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان گفت: به جای هر صندلی و جایگاه مسؤولیت خون ده‌ها و صدها شهید بر زمین ریخته شده است، مسؤولان در برابر شهدا پرسش می‌شوند، احساس کنید که در قیامت گرفتار هستید، اگر به شهدا پابند نباشید، در آن دنیا شما را نگاه می‌دارند و معذب خواهید شد.
حجت الاسلام ميردامادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با اشاره به فضای معنوی تشییع شهدا در کشور و اصفهان گفت: مردم اصفهان مهمان‌نوازی کردید، مرد و زن به تابوت‌ها تبرک جستند و تا صبح در گلزار شهدا با آنان انس گرفتید.

وی اظهار کرد: به جای هر صندلی و جایگاه مسؤولیت خون ده‌ها و صدها شهید بر زمین ریخته شده است، مسؤولان در برابر شهدا پرسش می‌شوند، احساس کنید که در قیامت گرفتار هستید، اگر به شهدا پابند نباشید، در آن دنیا شما را نگاه می‌دارند و معذب خواهید شد.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان انتخابات پیش رو را حساس و مهم برشمرد و اظهار کرد: در انتخابات نباید برای هوا و هوس کاندیدا شد که اگر این گونه بود گرفتار و مسؤول و معذب به عذاب الهی خواهید شد، هر کس احساس می‌کند توانمند است و در مسیر صحیح امام و رهبری قرار دارد باید در این عرصه قدم بگذارد.

وی با بزرگداشت سالگرد پیروزی جنگ 33 روزه خاطرنشان کرد: این پیروزی درس بزرگی برای اسرائیل شد و دنیا را بیدار کرد، جمعیت کمی به اذن خداوند بر افراد بسیاری پیروز شدند و در این میان سیدحسن نصرالله نقش مهمی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی ادامه داد: سیدحسن نصرالله در پاسخ به کسانی که می‌خواستند او رهبرشان باشد، گفت رهبر انقلاب من، آیت‌الله خامنه‌ای است، سیدحسن نصرالله ذوب در ولایت است و از این موضع یک لحظه عقب‌نشینی نکرده است.

وی با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: ولادت با سعادت این بانو چه برکت بزرگی برای قم بود، وجود ایشان در قم سبب برکت و حیات علمی شد، هزاران عالم و مرجع در این شهر گرد حرم این بانو حلقه زدند و ندای اسلام را به جهانیان عرضه کردند.

امام جمعه موقت اصفهان به سالگرد کودتای 28 مرداد اشاره و اظهار کرد: آیت‌الله کاشانی مردم را زیر پرچم اسلام جمع کرد اما مصدق به آمریکا علاقه‌مند بود و می‌خواست کشور را از سلطه انگلیس نجات دهد و به سمت آمریکا بکشاند که آمریکایی‌ها در حق وی خیانت کردند.

وی گفت: باید قدر روحانیت را دانست، کسانی که طرح اسلام منهای روحانیت را ارائه می‌دهند، نوکر آمریکا و انگلیس هستند، کسانی که می‌خواهند دین در سیاست دخالت نکند، وابسته به استکبار هستند و در خط آنان قدم برمی‌دارند.

حل مسائل اقتصادی تنها در ایمان و خودباوری است

وی در خطبه اول نماز را به عنوان نخستین واجب الهی و نشانه تقوا دانست و ابراز کرد: امروز رهبر معظم انقلاب شاگرد مکتب امام صادق(ع) است و سخنان ایشان در جهان فراگیر شده است، امام صادق(ع) در آخرین نفس زندگی چکیده همه مسائل را در یک جمله قرار داد و گفت شفاعت ما اهل‌بیت(ع) به کسی که نماز را کوچک بشمارد نمی‌رسد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: متأسفانه مسجدها خلوت و مغازه‌ها شلوغ و پر است، ما روزی را از خداوند می‌خواهیم، بگو آن چه نزد خداوند است بهتر و پایدارتر از این بازی‌های شغلی و تجاری و کسبی است و خداوند بهترین روزی‌دهنده است، امروز مشکلات اقتصادی ما به قدری جدی شده که همه را متلاطم کرده است.

وی بیان کرد: چرا ما غافل از این هستیم که روزی دست خداوند است، دولت و ملت ما به جای این که چشمشان به این خط و به آن خط و به این دست و به آن دست باشد، باید چشمشان به خدا باشد، امام بزرگوار(ره) می‌فرمودند رمز مقاومت ملت ایمان و توکل به خداوند است.

حجت‌الاسلام و المسلمین میردامادی گفت: تا زمانی که اعتقاد ما به این باشد که اگر کس دیگری از ما راضی شد، هم آب خواهیم داشت و هم نان به راه اشتباه رفته‌ایم، امید به غیر خدا و اعتماد به غیر خدا متوسل شدن به خانه عنکبوت است، تمام عرفا و شخصیت‌های بزرگ ما اهل نماز اول وقت و اهمیت دادن به نماز بودند./914/پ201/ج

ارسال نظرات