۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۸۰۴۷۲
حجت‌ الاسلام والمسلمین نکونام:

ولایت مداری لازمه تشخیص حق از باطل است/ اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص و معیار در عرصه سیاسی آن قدر واضح است که اگر انواع فتنه ‌ها و غبارآلودگی ‌ها نیز در این عرصه برای ما ایجاد شود انسان می ‌تواند با ولایت مداری و اطاعت از ولایت فقیه راه حق را به درستی بشناسد و هیچ‌گاه دچار انحراف و کج‌روی نشود.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه ‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، حق‌مداری را یکی از دغدغه ‌های مهم اهل تقوا برشمرد و اظهار داشت: انسان متقی مدام و مستمر از خودش می‌ پرسد که آیا زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی من بر مدار حق و حقیقت حرکت می ‌کند و یا خدایی نخواسته گرفتار نفس، دنیا و فتنه ‌ها هستم.

 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه بسیار بالای حق‌مداری در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی انسان، تصریح کرد: بر اساس حدیث پیامبر اکرم(ص) که می‌فرماید: «هر کس که بیش از همه به حق قائل باشد شبیه ‌تر و نزدیک ‌تر به انبیاء الهی است»، باید بکوشیم هیچ‌ گاه از حق فاصله نگریم حتی اگر علیه خودمان نیز باشد.

 

حجت‌ الاسلام والمسلمین نکونام، اهمیت بالای رعایت حق مداری در مواضع سیاسی را یادآور شد و گفت: از آن جایی که در عرصه سیاسی با فتنه افکنی و غبارآلودگی بسیاری مواجه هستیم، باید شاخص‌ های حق‌مداری و حق‌گویی را به درستی بشناسیم و آن را دنبال کنیم.

 

وی در بیان شاخص حق‌مداری در عرصه سیاسی خاطرنشان کرد: شاخص و معیار در عرصه سیاسی آن قدر واضح است که اگر انواع فتنه ‌ها و غبارآلودگی ‌ها نیز در این عرصه برای ما ایجاد شود انسان می ‌تواند با ولایت مداری و اطاعت از ولایت فقیه راه حق را به درستی بشناسد و هیچ‌گاه دچار انحراف و کج‌روی نشود.

 

امام جمعه شهرکرد در ادامه به 23 مردادماه روز مقاومت اسلامی و غلبه حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه اشاره کرد و افزود: به یقین کسی که حق را به درستی بشناسد بر روی آن یستادگی و مقاومت می‌کند و جنگ 33 روز جبهه مقاومت با رژیم غاصب اسراییل هم از مصادیق بارز مقاومت و ایستادگی بر حق است.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که هر کس به خدا تکیه کند به یقین پیروز است، افزود: شرط پیروزی و غلبه بر کفار و دشمنان تکیه بر قدرت خدا و ایستادگی بر روی مواضع حق است چراکه آمریکا، اسراییل و قدرت ‌های پوشالی در منطقه در برابر قدرت الهی حتی به اندازه یک بال مگسی نیستند.

 

جهاد با نفس عزت آفرین است

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر اشاره کرد و با تبریک به بانوان و دختران جامعه اسلامی، گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) ازدواج نکرد اما در پرتوی عنایت ‌های الهی، سپردن خودش به خدای متعال و جهاد با نفس و پاک دامنی آن چنان مقام و منزلتی در محضر الهی پیدا کرد که در زیارت نامه حضرت می خوانیم که تو در پیشگاه خدا جایگاه ویژه ای داری و به شفاعت او همه انسان ‌ها می ‌توانند اهل بهشت بشوند.

 

امام جمعه شهرکرد خطاب به بانوان و دختران جوان گفت: آن چه که حضرت معصومه(س) را به چنین جایگاه رساند خدایی زندگی کردن این بانوی مکرمه بود، شما نیز بکوشید قدر جوانی خود را بدانید و خدا را در لحظه لحظه زندگی خود حاکم و غیر خدا را از زندگی خود تهی کنید تا بتوانید فتنه و شیطان را از خود دور کنید و به عاقبت به خیری و عزت و رضوان الهی دست پیدا کنید.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به آغاز هفته حج، تقویت و حرکت کردن بر مدار توحید، برائت جستن از کفر و طاغوت را مهم ‌ترین دستاورد و پیام کنگره حج دانست و گفت: به یقین تقویت باور توحیدی کار آسانی نیست بلکه جهاد و مقاومت می‌خواهد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، حج گذاردن در امسال را سخت‌تر از سال‌ های قبل دانست و بر لزوم آمادگی زائران ایرانی برای مواجه با این سختی تأکید کرد و گفت: اگر چه انجام اعمال حج همیشه سخت بوده اما امسال با توجه به شرایط منطقه، عدم روابط مطلوب ما با آل سعود خبیث و وابستگی آن ‌ها به استکبار و عمل نکردن خادم الحرمین به احکام اسلامی و مقابله با جبهه مقاومت، کنگره بزرگ جهان اسلام با سختی ‌های بسیاری همراه است که زائران ایرانی باید با حفظ ضوابط و قوانین در این عرصه جهاد کنند.

 

دشمنان خود را برای انتخاب پیش رو آماده کرده‌اند؛ هوشیار باشید

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به مسائل داخلی و انتخابات پیش رو اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان در داخل و خارج خود را برای انتخاب پیش رو آماده کرده‌اند و خواب ‌هایی را برای راه انداختن فتنه ‌های دیگر در کشور در سردارند که به یقین ملت با بصیرت و هوشیاری خود اجازه نمی ‌دهند نقشه‌های شوم دشمنان به نتیجه برسد.

 

وی بر پیوستگی و پیوند دولت‌ مردان و مسؤولان با یکدیگر و جدا نشدن از خط ولایت و رهبری تأکید کرد و گفت: کسانی که به دنبال اختلاف افکنی و نگاه‌ های خاص هستند از گذشته عبرت بگیرند و بدانند جدایی از ولایت، مرجعت و روحانیت چیزی جز شکست و رسوایی نیست؛ بر همین اساس دل به بیگانه نسپارید و هیچ گاه مغرور نشوید.

 

امام جمعه شهرکرد مسأله مذاکرات هسته ‌ای را نیز یادآور شد و گفت: بعد از آن که مذاکرات تا حدودی به جایی رسید، همه مسؤولان رسیدند به آن جا که باید روی پای خودمان باشیم و به اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب سال هاست به آن اشاره کردند روی بیاوریم.

 

این مقام مسؤول با بیان این که مسؤولان باید زودتر از این ‌ها به اقتصاد مقاومتی روی می‌آورند، افزود: متأسفانه نسبت به اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید، صنعت و اشتغال ‌زایی کوتاهی شد اما هنوز نیز برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی دیر نشده است./9457/پ201/ح

ارسال نظرات