۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۸۰۴۸۸
آیت الله علم الهدی:

پیامد اعتماد به آمریکا پیشامد 28 مرداد است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس گفت: یعنی اگر ما بخواهیم دشمنان ملت خودمان را روی کره زمین شناسایی کنیم، آمریکا در رأس آن ها است و بقیه دشمنان ما وابسته و مزدور آمریکا هستند؛ مردم ما جز جریان آمریکایی هیچ دشمن دیگری روی کره زمین ندارند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس با اشاره به فرارسیدن دهه پایانی مردادماه و یادآوری کودتای 28 مرداد، گفت: در دهه آخر مرداد، هر سال خاطره برجسته، خاطره عبرت آموز 28 مرداد و کودتای شیطانی شیطان بزرگ، آمریکا و سلطه ربع قرنی نابکارانه دژخیم و جلادی به عنوان مزدورش، شاه خائن بر این ملت و مملکت است.

 

وی افزود: نتیجه حادثه 28 مرداد این است که به ملت ما ثابت می کند نباید در هیچ زمانی به آمریکا اعتماد کرد؛ پیامد اعتماد به آمریکا پیشامد 28 مرداد است؛ دکتر مصدق در مبارزه با انگلیسی ها فکر کرد که به یک قدرت بین المللی پناهنده شود و به‌عنوان فرار از استعمار انگلیس، به پناه آمریکایی‌ها رفت، با آن‌ها دست دوستی داد، رابطه و مراوده را با آن‌ها برقرار کرد و بنا بود نفت ایران را که از انگلیس‌ها گرفتند، به آمریکایی‌ها بفروشند.

 

سلطه شاه بر کشور، نتیجه اعتماد به آمریکا بود

امام جمعه مشهد مقدس برقراری دوستی با آمریکا را زمینه ساز اجرای کودتای 28 مرداد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: با اعتمادی که مصدق به آمریکایی ها کرد، آن ها را وارد این مملکت کرد؛ آمریکایی ها مسلط شدند و کودتای شیطانی 28 مرداد را بر این ملت مظلوم تحمیل کردند.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که تحمیل سلطه شیطانی شاه بر مملکت، جنایت آمریکا بود، تصریح کرد: این عبرتی برای ما است که هیچ وقت و در هیچ شرایطی با هیچ توافق و قراردادی به آمریکا اطمینان نکنیم.

 

وی با بیان این که فتنه 88 نسخه برداشت شده آمریکایی ها از کودتای 28 مرداد بود، اظهار کرد: با بررسی کارنامه برخورد 60 ساله آمریکا با ایران، چه در دوران ستمشاهی که 40 هزار مستشار آمریکایی بر این مردم مسلط بودند و چه در دوران بعد از انقلاب که مردم با انقلاب اسلامی شان آمریکا و مزدورانش را از این مملکت بیرون انداختند، جز جنایت، خیانت، بی رحمی، سنگ دلی، قساوت و دشمنی از آمریکا به ایران هیچ چیز دیگری نرسیده است.

 

ملت ایران جز جریان آمریکایی هیچ دشمنی روی زمین ندارند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در جایی فرمودند «تلقی ملت ما از دولت آمریکا این نیست که نسبت به او اعتماد ندارد بلکه او را دشمن خود می‌داند»؛ یعنی اگر ما بخواهیم دشمنان ملت خودمان را روی کره زمین شناسایی کنیم، آمریکا در رأس آن ها است و بقیه دشمنان ما وابسته و مزدور آمریکا هستند؛ مردم ما جز جریان آمریکایی هیچ دشمن دیگری روی کره زمین ندارد.

 

آیت الله علم الهدی افزود: در مورد این توافق و برجامی که با آمریکایی‌ها امضاشده، ما به عزیزان خودمان به هیچ ‌وجه معترض نیستیم؛ سربازانی بودند که به جبهه مذاکره رفتند و نتیجه این شد؛ دولت هم می‌خواهد در پساتوافق و پسابرجام چه انجام دهد، دولت منتخب این مردم است و هر جور بخواهد برنامه ریزی می‌کند و مجلس هم دنبالش است.

 

وی با تأکید بر این که آن چه در پساتوافق و پسابرجام مهم است، نقش آمریکا است، به مصاحبه وزیر امور خارجه آمریکا با رویترز اشاره و خاطرنشان کرد: الآن که آمدند این توافق را امضا کردند و هنوز کاری انجام نشده، دارند به ما چنگ و دندان نشان می دهند.

 

امام جمعه مشهد مقدس افزود: این مسأله توجیه اهل کنگره و توجیه مخالفین نبوده، مصاحبه مطبوعاتی بوده که وزیر خارجه آمریکا انجام داده، در این مصاحبه‌اش می‌گوید «ما که توافق را امضا کرده‌ایم، اگر امضا نمی‌کردیم، در ادامه تحریم‌ها دلار آمریکا دیگر ارز رسمی دنیا نبود»، ببینید برای چه آمده‌اند پای میز مذاکره، برای چه امضا کرده اند.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: تحریم‌ها ما را مستأصل نکرد، خود آمریکا را مستأصل کرده بود؛ می‌گفتند این تحریم‌ها را ما نمی‌توانستیم ادامه دهیم چون نه کشورهای دنیا حاضر بودند خودشان را از انرژی دنیا محروم کنند و نه حاضر بودند بازار 70 میلیون نفری ایران را از دست بدهند، با پول شخصی‌شان و با ارز شخصی و داخلی خودشان معامله می‌کردند، در فاینانس‌ها، در معاملات بده بستان کاری، محوریت دلار آمریکا در ارز دنیا از بین می‌رفت.

 

وی به سایر اظهارات جان کری اشاره کرد و گفت: وزیر خارجه آمریکا می گوید «ما که آمدیم این توافق را امضا کردیم و با ایران توافق هسته‌ای بستیم، ازنظر سلاح اتمی ایران دیگر خاطرمان جمع شد و در سایر حوزه‌ها هر جور بخواهیم می‌توانیم برخورد کنیم و می توانیم نیروی نظامی داخل کرده و جنگ را شروع کنیم».

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری عدم پذیرش دعوت آیت الله کاشانی توسط دکتر مصدق برای صدور بیانیه مشترک را عامل به نتیجه رسیدن کودتای 28 مرداد خواند و افزود: 28 مرداد یک عبرت است که اگر مسؤولان گوش به حرف روحانیت نداده و اعلام‌خطر علما را رعایت نکردند، سقوط می‌کنند.

 

آیت الله علم الهدی در پایان با اشاره به تلاش های رسانه ای برخی جریان ها برای بزک کردن چهره آمریکا، تصریح کرد: بنده یک‌چیزی شنیدم که خدا کند دروغ باشد؛ در این تشییع جنازه غواصان در یکی از شهرهای کشور، طلبه جوانی را به جرم این‌که نوشته های دست‌نویس «مرگ بر آمریکا» و پیشانی بند «مرگ بر آمریکا» در مردم تقسیم می‌کرده، گرفته اند که تو چرا  «مرگ بر آمریکا» می‌گویی؟ مردم، مسلمانان، نمازخوان ها، روزه‌گیرها، نفرت از آمریکا و استکبار اصل اصیل این انقلاب بوده و عزت اسلام بر آن استوار است./820/پ201/ج

 

ارسال نظرات