۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۸۰۵۰۴
از اول شهریور آغاز می شود؛

اعزام بیش از 3000 مازندرانی به حج تمتع

خبرگزاری رسا ـ مدیر حج و زیارت مازندران با اشاره به اعزام نخستین گروه از زائران حج تمتع امسال از ساری، گفت: شروع پروازها از اول شهریورماه است.
آغاز پرواز هاي حج از اول شهريور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سید حبیب الله ساداتی، مدیر کل حج و زیارت مازندران امروز در حاشیه برگزاری نماز جمعه ساری در جمع خبرنگاران با اشاره به اعزام سه هزار و 140 زائر مازندرانی به حج تمتع، گفت: نخستین اعزام زائران حج تمتع در کشور از مازندران و تهران در قالب 24 کاروان آغاز می‌شود.

 

ساداتی با بیان این که نخستین پرواز زائران از اول شهریورماه آغاز می‌شود و تا ششم شهریور ماه ادامه دارد، گفت: زمان برگشت حجاج نیز ازهفتم مهر آغاز و تا 12 مهرماه نیز ادامه دارد.

 

وی با اشاره به برگزاری ده جلسه آموزشی برای زائران مازندرانی، اظهار داشت: امسال نیز همه کاروان‌های مازندرانی مدینه قبل هستند و در مدینه نیز کلاس‌های آموزشی برای زائران برگزار می‌شود.

 

مدیر حج و زیارت مازندران با بیان این که مدت انتظار متقاضیانی که تا پایان سال 86 در بانک‌ها ثبت نام کرده اند با روند اعزام فعلی سالی حدود سه هزار نفرچند سالی طول خواهد کشید، تصریح کرد: زائرانی که امسال به حج تشرف می‌شوند آخرین بازمانده های ثبت نام سال84 هستند.

 

وی افزود: 25 هزار نفر از سال 85 و60 هزار نفر از سال86 در نوبت هستند.

 

ساداتی با بیان این که به دلیل مسائل پیش آمده از 50 هزار زائر حدود 25 هزار نفر از مازندران به عمره مفرده اعزام شدند، تصریح کرد: مازندران پس از تهران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین اعزام به عمره مفرده را دارد.

 

وی با اشاره به این که شروع عملیات اعزام عمره از 19 آذر ماه آغاز می شود، گفت: پایان اعزام آخرین گروه عمره نیز 24 فروردین 94 بوده است.

 

مدیر کل حج و زیارت مازندران، حج را مظهر وحدت و انسجام امت اسلامی دانست و افزود: زائران در شرایطی به حج مشرف می شوند که اوضاع و شرایط ویژه ای درجهان و به ویژه در منطقه خاورمیانه حکمفرما است و همگان باید با تفکر نو روح وحدت، ملایمت، ماعت را تقویت و به این شعار مهم جامه عمل بپوشند و توطئه دشمنان اسلام را که همان ایجاد فتنه و جدایی میان فرق اسلامی است خنثی کنند.

 

ساداتی با اظهار این که در سال گذشته 34 هزار نفر از استان مازندران به عتبات عالیات اعزام شدند، بیان کرد: همچنین اربعین حسینی شاهد حضور میلیون ها ایرانی در کربلای معلی بودیم.

 

وی با اشاره به این که ثبت نام جدید عتبات عالیات از 19 لغایت 25 مرداد ادامه دارد، افزود: علاقه مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی حج مراجعه کنند.

 

ساداتی در پایان با بیان این که در باره حمل مواد مخدر بارها به زائران هشدار دادیم، گفت: سال گذشته در سفر عمره مفرده 66 نفر در فرودگاه ساری دستگیر شدند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات