۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۸۰۵۵۴

سی وهشتمین دوره مسابقات قرآنی در کرمانشاه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه از برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی خبر داد و افزود: همایش بزرگداشت امامزادگان نیز در ایام تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه در شش بقعه شاخص استان برگزار می شود.
حجت الاسلام سيد محمد باقر حسيني اراکي

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه از برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی خبر داد و عنوان داشت: تاریخ برگزاری مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی از یک شهریور ماه آغاز شده و دو هفته به طول می انجامد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه  ادامه داد: این مسابقات در رشته های قرائت، مفاهیم و ترتیل برگزار می شود و برگزیدگان مسابقات شهرستانی به مسابقات استانی راه می یابند، مسابقات استانی نیز پانزدهم آبان ماه سال جاری برگزار شده و منتخبان آن مسابقات با شرکت در دوره های آموزشی برای مسابقات کشوری آمادگی کسب می کنند.

 

وی در رابطه با مهلت ثبت نام مسابقات یادآور شد: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از مسابقات صورت گرفته و علاقه مندان می توانند تا پایان مرداد ماه جاری نسبت به ثبت نام در مسابقات اقدام کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه تصریح کرد: مسابقات در دو بخش مجزای خواهران و برادران بالای 18 سال برگزار می شود و شرکت کنندگان باید در استانی که ثبت نام کرده اند سکونت داشته باشند.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی از برگزاری همزمان مسابقات ابتهال، دعاخوانی، همخوانی قرآن و مدیحه سرایی خبر داد و افزود: نوزدهمین دوره این مسابقات نیز همزمان با مسابقات قرآنی برگزار می شود.

 

وی عنوان داشت: شرکت کنندگان در مرحله استانی به حفظ پنج جزء قرآن کریم می پردازند و در مرحله کشوری حافظ ده تا 20 جزء قرآن کریم خواهند شد.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی استقبال از مسابقات را خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: امید است برگزاری مسابقات به نحو شایسته ای صورت گیرد و برگزاری چنین مسابقاتی زمینه ساز ایجاد علاقه و نشاط معنوی در شرکت کنندگان شود.

 

وی در ادامه از برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در ایام تکریم از امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و اظهار داشت: این همایش در شش امامزاده شاخص استان شامل امامزاده مهدی (ع) در هرسین، امامزاده قاضی الکیا (ع) در اسلام آباد غرب، امامزاده خلیل الله (ع) در گروس کنگاور، بقعه متبرکه سلیمان بن داوود (ع) در سرپل ذهاب، امامزاده احمد(ع) در سنقر و بقعه متبرکه سید جمال الدین کرم بست (ع) برگزار می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان افزود: در تاریخ پنجم ذی القعده برنامه شاخص این طرح با حضور حجت الاسلام حسین گنجی در بقعه امامزاده احمد (ع) سنقر برگزار می شود و همایش بزرگداشت و تکریم امامزادگان نیز اول شهریور ماه در تالار شهید بهستی کرمانشاه برگزار می شود./857/ت302/ب

ارسال نظرات