۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۸۰۵۵۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان مطرح کرد؛

پیش بینی شش هزار گفتمان دینی دانش آموزی در اصفهان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: با وجود فصل امتحانات پایان سال طی دوماه فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری حدود ششصدگفتمان دینی دانش‌آموزی برگزار شده است که این تعداد گفتمان پنجاه برابر گفتمان های سال تحصیلی 92و 93 بوده است.
حجت الاسلام سيد محمود فقيهي

حجت الاسلام سید محمود فقیهی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، تعداد گفتمان های دینی دانش آموزی برای آموزش و پرورش درسال تحصیلی 92-93 را 400 گفتمان اعلام کرد و گفت: این تعداد گفتمان دینی دانش آموزی در شش ماهه دوم سال 93  علیرغم مشکلات اعتباری به دو هزار گفتمان افزایش یافت.

وی با اشاره به پیش بینی شش هزار گفتمان دینی دانش آموزی برای سال جاری گفت: طی دوماه فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری حدود 600 گفتمان دانش آموزی برگزار شده است که این تعداد گفتمان پنجاه  برابر گفتمان های سال تحصیلی 92و 93 بوده است.

حجت الاسلام فقیهی، جنگ نرم، فرق و نحل، ححاب و عفاف، آسیب های اجتماعی، مسائل اجتماعی دختر و پسر و سبک زندگی را از جمله موضوعات گفتمان های دانش آموزی اعلام کرد و یاد آورشد: موضوعات مطرح شده در گفتمان دانش آموزی، موضوعات مهمی است که دانش آموزان دختر و پسر جوان امروز با آن روبرو هستند.

 

برگزاری دوره های آموزشی ویژه طلاب در زمینه گفتمان های دینی دانش آموزی

وی در ادامه از برگزاری دوره های آموزشی ویژه طلاب در ارتباط با موضوعات مختلف مطرح شده در گفتمان های دانش آموزی، با هدف پشتوانه سازی اساتید در سال جاری خبرداد و یاد آورشد: با منطقه بندی استان اصفهان، این دوره های آموزشی در شهرستان های استان اصفهان برگزار خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به این که در استان اصفهان، در مجموع  دویست نفر از طلاب واجد شرایط در این دوره های آموزشی شرکت خواهند کرد یاد آورشد: در منطقه کاشان، شامل شهرستان های کاشان، اردستان، نطنز و آران و بیدگل 50 طلبه در این دوره ها شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام فقیهی، اظهارامیدواری کرد همزمان با برگزاری گفتمان های دینی دانش آموزی، دوره های آموزشی ویژه طلاب واجد شرایط نیز در سطح استان اصفهان برگزار شود.

به گفته وی، هزینه انجام شده در بخش آموزش طلاب سرمایه گذاری برای اساتید دوره های گفتمان دینی دانش آموزی در سراسر استان اصفهان است.  

 

آموزش 300 مربی مهدهای کودک هیئات مذهبی در استان اصفهان

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه یکی از خلاء های موجود در هیئات مذهبی استان اصفهان را مهدهای کودک هیئات مذهبی اعلام کرد و از برگزاری دوره آموزشی کار با کودک و نوجوان خبرداد.

حجت الاسلام فقیهی گفت: برای برگزاری دوره های آموزشی کار با کودک و نوجوانان در مهدهای کودک هیئات مذهبی حدود سیصد نفر از خواهران طلاب فارغ التحصیل حوزه های علمیه خواهران و یا رشته های دانشگاه و علوم قرآن و رشته های روانشناسی و علوم تربیتی عضو هیئات مذهبی پیش بینی شده است.

 وی افزود: سیصد نفر از خواهران شرکت کننده در این دوره آموزشی در سه دوره آموزشی یکصد نفره در زمینه کار با کودک با محتوای اسلامی را به صورت تخصصی آموزش خواهند دید./1307/ت303/ب

ارسال نظرات