۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۸۰۶۱۵
معاون رییس جمهور عراق:

جنگ اسرائیل و وهابیت با مسلمانان در همه ابعاد است

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس جمهور عراق گفت: هدف ما وحدت شیعیان و تقریب مذاهب اسلامی است زیرا تا میان شیعیان وحدت وجود نداشته باشد امکان تقریب مذاهب وجود ندارد.
نوري مالکي نخست وزير عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نوری مالکی معاون رییس جمهور عراق پیش از ظهر امروز در افتتاحیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و همایش بین المللی امام سجاد(ع) که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، گفت: برگزاری این همایش بسیار با ارزش است و من بر نماینده محترم مقام معظم رهبری، رییس جمهور، رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، دبیرکل و اعضای این مجمع، برادران و خواهران، علما و فرهیختگان درود می فرستم.

 

وی افزود: این افتخار برزگی است که انسان در در جمع تعدادی بزرگی از نخبگان مکتب اهل بیت(ع) باشد تا به حل چالش‌های موجود میان شیعیان بپردازد.

 

معاون رییس جمهور عراق با اشاره به اینکه شیعیان کشورهای مختلف در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) جمع می‌شوند، عنوان کرد: مسلمانان، اهل بیت(ع) را دوست داشته و از طریق اهل بیت(ع) به پیامبر(ص) نزدیک می‌شوند به همین دلیل باید به دنبال وحدت و تقریب مذاهب باشیم.

 

نوری مالکی اظهار داشت: امام راحل عرفان را در مکتب اهل‌بیت(ع) آموخته و حکومت شاه را از بین برد، شهید صدر نیز در مکتب اهل‌بیت(ع) درس گرفته و جان خود را فدای آزادی جامعه اسلامی کرد امروز نیز مقام معظم رهبری برای تقویت پیروان این مکتب در جنبه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی تلاش می‌کنند که ما از این تلاش حمایت می‌کنیم.

 

وی افزود: هدف ما وحدت شیعیان و تقریب مذاهب اسلامی است زیرا تا میان شیعیان وحدت وجود نداشته باشد امکان تقریب مذاهب وجود ندارد.

 

معاون رییس جمهور عراق با اشاره به اوضاع بحرانی کشور عرق ابراز کرد: شیعیان عراق از وجود گروه‌های تکفیری در این کشور رنج می‌برند، از ابتدای سقوط صدام، جریان‌های استعماری علیه مردم این کشور توطئه می‌کنند همچنین عربستان و اسرائیل از طریق مزدوران تکفیری تلاش در تجزیه عراق دارند.

 

مالکی گفت: امروز جنگ اسرائیل و وهابیت با مسلمانان و شیعیان صرفا نظامی نیست بلکه در همه ابعاد است تا زمانی که وهابیت و اسرائیل در منطقه هستند گروه‌های تکفییری مانند القاعده، داعش و بوکوحرام نیز وجود خواهند داشت.

 

معاون رییس جمهور عراق در پایان خاطرنشان کرد: امروز اتحاد رژیم صهیونیستی و وهابیت بر ضد مقاومت اسلامی است در راستای شکست این دو باید از تمام ابزار دولتی، قانونی و رسانه‌ای استفاده کنیم./807/ب202/د

ارسال نظرات