۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۸۰۶۶۷
امام جمعه شبستر:

حفظ حیاء و حجاب در جامعه سبب امنیت روانی خانواده و فرزندان می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده مسأله حیاء را سبب استحکام زندگی زناشویی دانست و گفت: حیاء و حفظ حجاب با رعایت حدود سبب حفظ امنیت روانی خانواده و فرزندان می شود و زندگی با حیاء و رعایت حدود است که مستحکم خواهند ماند.
حجت الاسلام علي محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجاب را حافظ گوهر وجودی زن دانست و گفت: آیات حجاب از محکمات قرآن کریم و از اصول شفاف دین مبین اسلام است.

 

وی با اشاره به اندیشه‌های پلید استعماری و استکباری در سلطه به کشور های اسلامی و تاراج فکری، فرهنگی و منابع طبیعی، اظهار داشت: تهاجم به حجاب و پوشش زنان جامعه اسلامی و قبح زدایی از بی حجابی و بد حجابی در راستای اهداف پلید و مادی غرب است.

 

امام جمعه شبستر در آستانه روز دختر، توجه به مسائل زنان و دختران نجیب ایران را مهم تلقی کرد و افزود: ماجرای اندلس اسلامی درس بزرگ تاریخ برای جوامع اسلامی و تک‌تک افراد جامعه مسلمانان است.

 

وی انگیزه دشمن را اندلسیزاسیون‌سازی(اندلسی‌سازی) ایران و تضعیف اعتقادی جوانان عنوان کرد و افزود: بنا بر شهادت تاریخ بیش از 200 سال حکومت قدرتمند اسلامی از علویان و اسماعیلیان در اندلس به طول انجامید، اما آنچه سبب تضعیف و نابودی این حکومت قدرتمند گشت، ترویج فساد و فحشا بود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، اذعان داشت: دشمن امروز بیشتر از طریق تهاجم فرهنگی و بی حجاب کردن زنان ما و بی غیرت کردن جوانان و مشغول کردن آنها با مسائل شهوانی و نفسانی، قصد بر تضعیف جامعه اسلامی دارد.


وی توجه به تهدید اندلسیزاسیون سازی ایران را با اهمیت خواند و اظهار داشت:  دشمنان نظام اسلامی با نشانه رفتن ایمان جوانان و دختران ایرانی و با ترویج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش دارند تا ماهیت جامعه را تقلیل دهند و در آن نفوذ کنند.

 

حجت الاسلام محمدزاده مسأله حیاء را سبب استحکام زندگی زناشویی دانست و گفت: حیاء و حفظ حجاب با رعایت حدود سبب حفظ امنیت روانی خانواده و فرزندان می شود و زندگی با حیاء و رعایت حدود است که مستحکم خواهند ماند./854/ت302/ح

ارسال نظرات