۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۸۰۶۹۴
امام جمعه آمل:

برنامه های دهه کرامت در راستای معرفت افزایی جامعه باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با تاکید بر این که برنامه های بزرگداشت دهه کرامت در راستای معرفت افزایی و ترویج معنویت در میان آحاد مردم باشد، تصریح کرد: لازم است تا برنامه ریزی خوب و شایسته ای برای برگزاری باشکوه جشن های این دهه گرانقدر صورت گیرد.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت فرارسیدن دهه کرامت و میلاد باسعادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، گفت: دهه کرامت فرصت ارزشمند تبیین سیره رضوی است که باید در این راستا گام های ارزشمند و شایسته ای برداشته شود.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که برنامه های بزرگداشت دهه کرامت در راستای معرفت افزایی و ترویج معنویت در میان آحاد مردم باشد، تصریح کرد: لازم است تا برنامه ریزی خوب و شایسته ای برای برگزاری باشکوه جشن های این دهه گرانقدر صورت گیرد.

 

وی با بیان این که امام رضا(ع) و حضرت معصومه(ع) به عنوان سرمایه های گرانقدری برای ایران اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: مرقد مطهر این بزرگواران به عنوان ظرفیت های والایی در کشور ما وجود دارد که باید زمینه آشنایی بیش از پیش آحاد مردم و نسل جوان جامعه با امام رضا(ع) و حضرت معصومه(ع) فراهم شود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: دهه کرامت فرصت خوبی است تا بتوانیم سیره نورانی امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و اهل بیت معصومین(ع) را با ایجاد برنامه های معنوی و فرهنگی ارزشمند و شاخص به مردم معرفی کنیم که برکات بسیاری در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و ترویج اندیشه های ناب دینی دارد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که سبک زندگی رضوی زندگی انسان را در مسیر سعادت و تعالی قرار می دهد، گفت: بهره گیری از سیره زندگانی امام رضا(ع) به عنوان الگویی ارزشمند برای تحقق سبک زندگی اسلامی است.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که فرهنگ رضوی باید بیش از پیش در جامعه ترویج شده و تلاش کنیم تا این فرهنگ متعالی را به نسل جوان جامعه معرفی کنیم، بیان داشت: ترویج فرهنگ رضوی زمینه ساز نهادینه سازی ارزش ها در جامعه می شود که باید از آن استفاده شود.

 

وی تصریح کرد: ویژگی های ارزشمند و گرانقدر انسانی در وجود والای امام رضا(ع) قرار دارد که انسان می تواند با تمسک به سیره نورانی این بزرگواران زندگی خود را در مسیر کمال و سعادت قرار داده و ره توشه ای شایسته برای سرای آخرت خود فراهم کند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت معصومه(س) به عنوان خواهر امام رضا(ع) دارای مقام عصمت به عنوان عالی ترین مقام معنوی است که این بانوی گرانقدر می تواند الگویی ارزشمند و والا برای همگان باشد، گفت: بانوان جامعه اسلامی می توانند با بهره گیری از این بانوی گرانقدر در مسیر فلاح و رستگاری قدم برداشته و زمینه رضایت خداوند متعال را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی در پایان با بیان این که انسان باید تلاش کند تا به اهل بیت معصومین(ع) تمسک جسته و خود را در مسیر بهره گیری از سیره والای این عزیزان قرار دهد، بیان داشت: انسان باید از ظرفیت ها و سرمایه های ارزشمندی چون اهل بیت معصومین(ع) در مسیر خیر و سعادت خود استفاده کند./1314/ت303/ب1

ارسال نظرات