۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۸۰۶۹۸
استاد حوزه و دانشگاه:

فرزند دختر بزرگ‌ترین لطف خداوند به خانواده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که دختر بزرگ‌ترین لطف خداوند به خانواده است، گفت: اگر دختری خوب شناخته شود و مسیر درست را انتخاب کند برای خانواده و جامعه خود منشأ خیر و برکات خواهد بود.
دختران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، زهرا علویان، استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در مراسم جشن میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی شهر قزوین برگزار شد، گفت: جامعه خوب جامعه‌ای است که به دختران بهاء بدهد.

 

این استاد دانشگاه با بیان این‌که سالیان سال است که از دختران خود غافل شده‌ایم، عنوان کرد: روز میلاد کریمه اهل بیت(ع) و روز دختر تلنگری است برای همه آن‌هایی که در مورد دختران مسؤول هستند.

 

وی تأکید کرد: خداوند می‌فرماید که کسی که صاحب فرزند دختری می‎شود باید نماز شکر به جا آورد؛ امروزه دختران را دست کم گرفتیم که جامعه ما درگیر ناهنجاری‌ها شده است.

 

علویان افزود: غربی‌ها با استفاده از تبلیغات گسترده عنوان می‌کنند که در دین اسلام به دختران بهاء داده نشده است و مصداق‌های جامعه جاهلیت را دلیل این تحلیل خود می‌دانند.

 

این کارشناس روانشناسی اضافه کرد: قساوت بالاتر از این‌که در زمان جاهلیت دختران را ننگ دانسته و آن‌ها را زنده به گور می‌کردند در حالی که دختر بزرگ‌ترین لطف خداوند به خانواده است.

 

وی با اشاره به این‌که در روایات آمده دختر ریحانه است، اظهار کرد: اگر دختری خوب شناخته شود و مسیر درست را انتخاب کند برای خانواده و جامعه خود منشأ خیر و برکات خواهد بود.

 

تبلیغ عریانی برای از بین بردن حیا است

علویان ابراز کرد: دختر زیباست و وقتی این زیبایی همه جا عرضه شود ارزش خود را از دست می‌دهد، دختران برای ورود به جامعه باید یکسری مهارت‌ها را بیاموزند و نحوه ارتباط با افراد را تمرین کنند؛ دختران نباید همانند عروسک بیرون از خانه طاهر شوند، جلوه‌نمایی و زیبایی باید جایگاه خود را داشته باشد.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که دختران در سن بلوغ در اوج احساسات قرار دارند، گفت: اگر دختران در این سن نتوانند عواطف خود را کنترل کنند، قطع‌یقین آسیب خواهند دید.

 

وی با طرح این سوال که زن اصیل ایرانی کجا گم شده است؟ ابراز کرد: روز به روز عریانی را تبلیغ می‌کنند تا حیا را از بین ببرند؛ فقط بخشی از حیاء پوشش است در حالی که عفت در کلام، مراعات کردن در روابط و احترام به بزرگان همگی برگرفته از حیا است و جامعه ما باید به این سمت حرکت کند.

 

علویان در پایان با بیان این‌که دختر همانند بلور است، گفت: حضرت معصومه(س) به این دلیل که در مسیر زندگی خود پاکی اختیار کردند؛ موفق شدند./848/پ202/ح

ارسال نظرات