۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۸۰۷۰۶
دبیر حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی:

حزب اعتدال و توسعه به دنبال هم افزایی میان جامعه و مسوولان است

خبرگزاری رسا-دبیر حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی گفت: این حزب با اعتقاد به اصول خدامحوری و اعتدال سیاسی ملهم از آرمان های بلند امام خمینی(ره) برای پاسخگویی به بخشی از خواسته های ملت مطرح است، همچنین وظیفه هم افزایی و هماهنگی میان جامعه و مسوولان بر عهده این حزب گذاشته شده است.
احزاب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسین خجسته، دبیر حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی، در مراسم بازگشایی دفتر مرکزی حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی با بیان این که امروز سالروز اولین جلسه پس از پیروز دولت تدبیر و امید است، اظهار کرد: فعالیت احزاب باید یک فعالیت مستمر و مداوم باشد و این فضایی که امروزه در آن قرار داریم، بدون شک حساسیت بالاتری دارد.



دبیر حزب اعتدال وتوسعه خراسان رضوی ادامه داد: دستیابی به آرمان های بلند این ملت برای داشتن ایرانی مدرن و تمدن پایدار همراه با حفظ ارزش های دینی و متکی بر قانون اساسی از خواست های ملی بوده و این حزب با اعتقاد به اصول خدامحوری و اعتدال سیاسی ملهم از آرمان های بلند امام خمینی(ره) برای پاسخگویی به بخشی از خواسته های ملت مطرح است.

 


وی با بیان این که تامین نیازهای مردم در پرتو نشر و توسعه کشور ضروری و واجب است، تصریح کرد: 36 سال قبل در چنین روزهایی میثاق ملی ایرانیان با رهبر انقلاب فضایی را فراهم کرد تا نخبگان برای مردم سالاری به تحزب روی آورند و احزاب و جمعیت های صنفی و ایالت های دینی آزاد هستند مشروط بر این که اصول انقلاب اسلامی را تخریب نکنند.


خجسته با بیان این که این حزب ساخته دولت نیست، یادآور شد: 16 سال قبل کسانی از حزب هاشمی رفسنجانی به برپایی این حزب روی آوردند تا توسعه اقتصادی را پیش ببرند و دکتر روحانی در آن زمان حامی معنوی آن گردید؛ همچنین بزرگانی چون دکتر نوبخت و امثالهم زمینه فداییان آن راه را به راه انداخته  و رشد خود را آغاز کرد.


خرداد 92 مهم ترین امتحان برای اعتدال گرایان بود/ رفتار عاقلانه دکتر عارف به همه یاوه گویی ها پایان داد


دبیر حزب اعتدال خراسان رضوی افزود: فعالیت این حزب در انتخابات نهم به اوج خود رسید و در سال 1383 شاخه خراسان رضوی متولد گردید و در اولین حرکت جدی انتخاباتی سنگ تمام گذاشته شد اما متاسفانه موفق به پیروزی نشد، اما پرچم این حزب پس از شکست نابود نشد و تا کنون پایدار باقی مانده است.


وی با بیان این که خرداد ماه 92 امتحان دیگری پیش روی اعتدال گرایان قرار گرفت، خاطر نشان کرد: به حقیقت همه ستاد های مردمی تلاش زاید الوصفی را در این زمینه متحمل شدند و موجی از آرای امید بخشی را به ملت بازگرداندند؛ به حقیقت همه ستادهای مردمی در این زمینه تلاش زاید الوصفی انجام دادند اما رفتار هراس انگیز همراه با بلوغ دکتر عارف در آن سال کار را یکسره کرد.


خجسته افزود: از هنگامی که دکتر روحانی روی کار آمد، این حزب به یک حزب گفتمانی پر طرفدار تبدیل شد و برای طرفداران آن این امنیت ملی اهمیتی بسزا دارد، دفاع از حقوق سیاسی مردم، حفظ انقلاب و تمامیت ارضی و نهادینه کردن مشارکت عمومی مردم، منجر به حضور ایران در عرصه های جهانی شد.


دبیر حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی با اشاره به پیگیری های این حزب خاطر نشان کرد: تامین آزادی اجتماعی، شایسته سالاری، تحکیم بنیان خانواده، مقابله با ظلم و فساد و توسعه درون زا از چیزهایی بوده است که این حزب تا کنون مورد پیگیری خود قرار داده است، همچنین همه این ها با تعصب از اندیشه پویا و پیرو ولایت فقیه بودن و حفظ آرمان های انقلاب را در جهت جلوگیری از فرار مغز ها و نخبگان می رساند.


ضرورت حضور احزاب سیاسی برای حمایت از شهروندان/ توانسته ایم کشور افتصادی موفق بسازیم


وی با اشاره به اهمیت و ضرورت وجود احزاب سیاسی گفت: اگر بخواهیم از حقوق شهروندان نظارت پذیر حمایت کنیم باید حزب داشته باشیم، احزاب باید بتوانند سیاست های دولت را به چالش بکشند وگرنه نمی توانند پشتوانه ای برای جامعه باشند و پیشرفت کنند.


خجسته با اشاره به توافق هسته ای اظهار کرد: مردم سالاری باید در میان مردم نهادینه شود، امروز به عنوان یکی از احزاب کشور اعلام می کنیم که توانسته ایم یک کشور اقتصادی موفق بسازیم و اولین کشوری بودیم که توانستیم از ذیل فصل هفتم سازمان ملل خارج بشویم، امروزه تثبیت بازار ها، مثبت شدن روند بازار افتصادی داخل کشور و کاهش نرخ نقدینگی، کاهش انحرافات بودجه ای، پایبندی به قانون اساسی و عصبانیت دشمنان نشان از به بار نشستن این تدبیر ها در سطح کشور دارد.


دبیر حزب اعتدال خراسان رضوی با اشاره به عملکرد صدا و سیما در پوشش فعالیت احزاب و رخداد های سیاسی کشور تصریح کرد: ای کاش صدا و سیما نیز بیش از این ها در کنار دولت بود و به حقیقت حزب اعتدال پشتوانه همه معتدل گرایان است؛ همچنین قصد هم افزایی و هماهنگی میان جامعه و مسوولان بر عهده این حزب گذاشته شده است و در آن توسعه اقتصادی در دستور کار قرار دارد.


وی در پایان با اشاره به ضرورت پایبندی به قانون اساسی و فعالیت در آن ادامه داد: امیدواریم قانون اساسی منصفانه در همه عرصه های کشور از جمله سیاسی فعالیت کند و مردم نیز از آن سهمیه ای ببرند و نقد کنند تا جامعه و کشور در مسیر پیشرفت و تعالی قرار گیرد./864/پ202/ش

ارسال نظرات