۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۸۰۷۱۹
معاون فرهنگی اوقاف مازندران:

برنامه های دهه کرامت باید موجب تقویت شناخت و بینش دینی مردم شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف مازندران با اشاره به تأثیرگذاری برنامه‌‌های مذهبی و فرهنگی دهه کرامت بر آحاد جامعه، گفت: برنامه‌های این دهه باید به گونه‌ای طراحی و برگزار شود که موجب ارتقای سطح معرفت، شناخت و بینش دینی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نسبت به ائمه اطهار(ع) شود.
معاون فرهنگي اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران امروز در جمع اعضای هیأت امناء بقاع متبرکه مرکز استان با بیان این که همه ساله با نزدیکی دهه کرامت بقاع متبرکه استان عطرافشانی می شوند، گفت: آیین طرافشانی بقاع متبرکه از روزهای گذشته در استان آغاز شده است و در برخی از بقاع متبرکه در نخستین روز دهه کرامت آیین عطرافشانی انجام می شود.

 

معاون فرهنگی اوقاف مازندران با اشاره به این که در غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه و امامزادگان جوانان، نوجوانان، خادمان، هیأت امناء و هیأت های مذهبی استان حضور دارند، افزود: حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه استان با گلاب شست وشو و نظافت می شود.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این که دهه کرامت با شعار «ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)؛ با همدلی و همزبانی» از فردا در سراسر کشور آغاز می‌شود، گفت: دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه (س) و پایانش با ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) است.

 

وی با بیان این که دهه کرامت تداعی کننده عزم، قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان والامقام و گرانقدر جهان اسلام است، افزود: همه مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند چرا که حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) کانون دعا و قرآن و نیایش است.

 

معاون فرهنگی اوقاف مازندران با بیان این که دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است، ادامه داد: حیات ما در این سرزمین مرهون کرامت، عنایت و توجه ویژه ای است که حضرت ثامن الائمه، هشتمین سپهر آسمان امامت و ولایت و خواهر مکرمه اش حضرت فاطمه معصومه(س) نسبت به ما دارند.

 

حجت الاسلام قربانی ادامه داد: دهه کرامت یادآور مصادیق اندکی از هزاران کرامت وجود ذی جود، حضرت رضا(ع) و فاطمه معصومه(س) و ستارگان کهکشان ولایت و امامت است، کرامت هایی که ما را به معرفت شناسی رهنمون و پلی برای ارتباط، توسل و توجه به خالق متعال و ذات هستی بخش می شود.

 

وی با تاکید بر این که دهه کرامت فرصتی برای مرور بر عواطف انسانی است که حضرت فاطمه معصومه(س) به وجود برادر دارد، اظهار داشت: این دو بزرگوار با ویژگی‌های ارزشمند و تقوای الهی که داشتند، توانستند در دل و جان مردم نفوذ پیدا کرده و آنان را با دریچه‌های مهربانانه الطاف الهی نزدیک‌تر کنند.

 

معاون فرهنگی اوقاف مازندران عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های که خداوند به انسان عطا فرموده، حق انتخاب و اختیار است که آدمی اگر از این انتخاب پیرامون زندگانی اهل بیت(ع) شناخت بیشتری را به دست آورد، به یقین می‌تواند در مسیر صحیح گام بردارد.

 

حجت الاسلام قربانی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت معصومه(س) عنوان کرد: اگر دختران جامعه ما بتوانند نقشه راه زندگی خود را در مسیر زندگی این بزرگوار ترسیم کنند، به طور یقین یک الگوی مناسب را درجهت زندگی سعادتمندانه خود انتخاب و به دست می‌آورند.

 

معاون فرهنگی اوقاف مازندران با اشاره به تأثیرگذاری برنامه‌‌های مذهبی و فرهنگی دهه کرامت بر آحاد جامعه، بیان داشت: برنامه‌های این دهه باید به گونه‌ای طراحی و برگزار شود که موجب ارتقای سطح معرفت، شناخت و بینش دینی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نسبت به ائمه اطهار(ع) شود.

 

این مسؤول، برگزاری جشن‌های دهه کرامت را در راستای شناساندن مسیر اهل بیت(ع) به جوانان دانست و تصریح کرد: همه مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در جامعه ناشی از عدم شناخت و درک زیبایی‌های کلام ائمه اطهار(ع) است.

 

وی با بیان این که ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ رضوی تحول در همه ابعاد را به دنبال دارد، تصریح کرد: اصول امام رضا(ع) به عنوان سبک زندگی رضوی مقتضای زمانی ندارد و در هر زمان و دوره‌ای کاربرد خاص خودش را دارا است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات