۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۸۰۷۲۱
کارشناس مسائل سیاسی:

اسلام هراسی و شیعه هراسی دشمنان نتیجه اقتدار نظام اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی گفت: قدرت ایران باعث شد تا بار دیگر دشمنان به زانو در آیند و نتیجه آن به ثمر نشستن توافق هسته ای است که هم یک فرصت است و هم یک تهدید و دشمن برای رسیدن به اهدافش، اسلام هراسی و شیعه هراسی را در جهان آغاز کرده است.
سردار جواني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، یدالله جوانی، کارشناس مسائل سیاسی داخلی و بین المللی، عصر امروز در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد، با اشاره به این که صحنه موجود امروز نبرد جدی حق و باطل است که در هر لحظه موفقیت در گرو هوشیاری و بصیرت است، گفت: جبهه استکبار با تمام توان خود به میدان آمده است، تا در برابر جبهه حق بایستد و این ایستادگی تنها در سایه بصیرت و وحدت امکان پذیر است.

به برکت انقلاب،‌ قرن 21 قرن اسلام و معنویت است

وی با اشاره به اتفاقات موجود در منطقه و هم چنین تحولات هسته ای در ایران گفت: خود جبهه استکبار برآورد کرده  است که اگر حرکت ملت ایران متوقف نشود، قرن 21 قطعا قرن اسلام و هزاره سوم متعلق به معنویت و اسلام خواهد بود و این وظیفه ما را به عنوان یک بسیجی سخت تر می کند که وظیفه اصلی ما شناخت و شناساندن در این موقعیت های حساس است.

جوانی در ادامه تصریح کرد: امروز دو صحنه حساس در جامعه وجود دارد و تمام تلاش دشمن این است که این صحنه ها را به گونه ای دیگر به ما نشان دهد و با تحلیل ها و محاسبات خود کاری کند که بعضی از افراد به نیابت از دشمن، این تحلیل ها را در جامعه منتشر کنند و امروز وظیفه ما شناخت این مسائل به طور دقیق و شناساندن آن به اقشار مختلف مردم است.

وی درباره ماهیت منازعه در منطقه و نقش ایران در این درگیری ها گفت: امروز سوال فراگیر در جامعه این است که آیا اولویت اول با مسائل داخلی کشور است، یا منطقه؟ و این که چرا ما به کشورهای اسلامی منطقه کمک می کنیم در حالی که خود در شرایط سخت تحریم ها قرار داریم، پس باید ماهیت بحران را بفهمیم.

اعتلاف آمریکا برای نبرد با داعش، تنها یک خدعه و فریب است

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این که انقلاب ایران جهانی است و امروز ما پرچم دار یک حرکت در جهان هستیم، افزود: با وقوع انقلاب در ایران، دشمنان به وحشت افتادند و امروز به شکل جنگ های نیابتی وارد صحنه شده اند و گروه هایی را وارد کرده اند که دم از اسلام می زنند و با آیات قرآن، و به اسم جهاد، شیعیان بی گناه را در این کشورها قتل عام می کنند با این که مدیریت اصلی این گروه ها با آمریکا و صهیونیست است.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ سلفی ها، تکفیری ها و داعش باید به درستی شناخته شود که هدفشان نابودی شیعه است و اگر امروز ما به سوریه کمک کنیم، باید منتظر حضور آنان در ایران باشیم و امروز صحنه مبارزه بسیار جدی است که حتی در پس این صحنه نیز باید استکبار با فتنه و توطئه وارد شده است و با ایجاد اعتلاف به مبارزه با داعش بیاید که به فرموده رهبر انقلاب، این تنها یک خدعه و فریب است.

وظیفه امروز شما بسیجیان بصیرت و آگاهی نسبت به تحلیل های روز است

جوانی به ترسیم وضعیت منطقه پرداخت و گفت: سه ضلع استکبار جهانی در قالب مسیحیت که آمریکایی ها هستند، یهود که صهیونیست ها هستند و اسلام آمریکایی که آل سعود است، و در این میان تنها جبهه حق، و تکیه گاه مظلومان منطقه، ایران است و امروز این جبهه دو طرف دارد، جبهه حق و استکبار جهانی.

وی در ادامه درباره مسئله هسته ای و تحلیل های چندگانه ای که در این باره وجود دارد، افزود: بعد از توافق هسته ای، اختلاف دیدگاه درباره این مسئله در داخل کشور یک اختلاف 180درجه ای است که با سه گروه و سه دیدگاه مواجه هستیم که باید هر کدام از این دیدگاه به درستی تحلیل و بررسی شود.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه بیان کرد: مذاکرات هسته ای بعد از طی شدن 12 سال به توافق ختم شده است و از جمله توافقاتی است که برای همه طرف ها دارای آثار و پیامد است و این مذاکرات یک نقطه عطف در تحولات بین المللی و انقلاب خواهد بود.

وی درباره تحلیل ها و رجزخوانی های مقامات آمریکایی که این توافق را به معنای تسلیم شدن ایران، تحلیل کرده اند،‌ گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، که در جواب این رجزخوانی های آمریکایی ها گفته اند مگر شما تسلیم شدن ایران را در خواب ببینید و این توافق هیچ گاه به معنای تسلیم شدن ایران در دیگر مسائل نیست.

توافق هسته ای هم یک تهدید و هم یک فرصت است

جوانی درباره سه دیدگاه و تحلیل موجود در جامعه درباره این برجام گفت:‌ یک گروه افراط کردند که باید جشن هسته ای گرفته شود، و گروهی تفریط کردند که این توافق، بدتر از عهدنامه ترکمانچای استت و جام زهری است که به رهبری نوشانده شده و باید جلوی آن گرفته شود و دیدگاه سوم که همان سخنان رهبر معظم انقلاب درباره این مذاکرات است.

 

وی درباره روند مذاکرات هسته ای در طول 12 سال گفت: گروهی در جریان این توافق به دنبال بهره برداری سیاسی از این موضوع هستند آن هم با توجه به نزدیک شدن به انتخابات و بعضی ها مصادره به مطلوب می کنند تا نفعشان را ببرند و باید اصل موضوع مذاکرات هسته ای به درستی برای مردم بیان شود حتی توسط شما امام جماعت مسجد.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تصریح کرد: باشگاه هسته ای جهان و شش عضو آن پیمان بسته بودند که هیچ کشوری حق ندارند به دانش هسته ای برسد و وقتی قدرت ایران در مسائل هسته ای برای جهان مشخص شد، پای میز مذاکره آمدند و زمانی که قدرت و استقلال ما را دیدند، تسلیم شدند و وقتی ما به عنوان ام القرای کشورهای اسلامی هستیم، این تنها به شعار نیست و باید وارد عمل شویم.

وی با بیان این که امروز ما به مرحله ای رسیده ایم  گفت: خود دشمنان به عزت و استقلال ایران اعتراف می کنند و امروز سوریه و لبنان سرپنجه های ما هستند و وقتی قدرت های هسته ای جهان دست ما را پر دیدند حاضر به توافق شدند و با تعیین خطوط قرمز توسط رهبر معظم انقلاب، امروز شاهد بروز این توافق بعد از 12 سال هستیم.

ملاک توافقات، مصالح ملی و عزت و استقلال کشور است

جوانی با اشاره به معنای برجام افزود: گروهی گمان می کنند برجام همان جام زهر است در حالی که برجام به معنای برنامه جامع اقدام مشترک است بین ایران و 6 قدرت هسته ای جهان که متنی تهیه شده و حاوی نوعی دستورالعمل است.

وی در ادامه بیان داشت: اسلام هراسی و شیعه هراسی که امروز در جهان شاهد هستیم، نتیجه حرکت رو به جلو ملت ایران است و امروز طبق سخنان رهبر معظم انقلاب در عید سعید فطر، ملاک این توافقات مصالح ملی و عزت و استقلال کشور است و اینها مجموعه ای از تهدیدها و فرصت ها برای ملت ما به دنبال دارد و نباید تصور کنیم که مذاکرات پایان حل مشکلات کشور است./1306/پ202/ش

ارسال نظرات