۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۸۰۷۳۶
امام جمعه قیدار:

مقام علمی و اخلاقی حضرت معصومه مورد تأیید اهل‌بیت بود/ آزادگان منشأ خیر در نظام اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قیدار با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و مقامات علمی و اخلاقی ایشان در نزد امام کاظم (ع) گفت: حضرت معصومه(س) از نظر علمی و اخلاقی از مقام والایی نزد مردم و پدر خود امام کاظم (ع) برخوردار بودند.
حجت الاسلام طالبي

حجت الاسلام سید علی طالبی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قیدار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: 26مرداد 1369، یکی از خاطره انگیزترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است که شاهد حضور و آزادی مردانی بودیم که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزیدند.

 

وی در ادامه با اشاره به رنج های فراوان آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی در زندان های رژیم بعث عراق اظهار داشت: آزادگان عزیز ما در دوران اسارت خود درد و رنج های فراوانی کشیدند اما با توسل به سیدالشهداء و ائمه اطهار (ع) همه آن ها را تحمل کرده و با سرافرازی و عزت به ایران اسلامی بازگشتند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در مورد آزادگان، تصریح کرد: آزادگان عزیز در چنگال اسارت دشمن سرود آزادی سر دادند و بعد از بازگشت به میهن اسلامی، این مردان صبور و خدمتگزار به نظام مقدس اسلامی در جای جای این میهن پهناور منشأ خیر و خدمت به اسلام و نظام مقدس اسلامی هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به تفاوت های میان دو شخص آزاد و آزاده، افزود: آزاد و آزاده دو واژه از هم جدا هستند، اگر چه در نوشتن و تلفظ خیلی به هم نزدیک‌اند اما میان آن دو تفاوت فراوانی وجود دارد چرا که آزاد به کسی می گویند که اسیر دیگران نباشد، اما آزاده کسی است که اسیر نفس خود نباشد.

 

حجت الاسلام طالبی در ادامه خاطرنشان کرد: آزاده کسی است که توانسته باشد خود را از اسارت هوای نفس آزاد کرده و بر هوای نفس خویش مسلط باشد، کسی را که دیگران اسیر کرده اند اما به خود مسلط است و روح ملکوتی و الهی خودش را به نفس اماره نسپرده است، اسیر نیست، آزاده است اگرچه آزاد نیست؛ اما کسی که در زندان نیست ولی خودش از هوای نفس و شهوات هزاران زنجیر به پای خود بسته گرچه آزاد است اما آزاده نیست.

 

امام جمعه قیدار در ادامه با اشاره فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و مقامات علمی و اخلاقی ایشان در نزد امام کاظم(ع) گفت: حضرت معصومه(س) از نظر علمی و اخلاقی از مقام والایی نزد مردم و پدر خود امام کاظم(ع) برخوردار بودند.

 

وی در پایان با اشاره به روایتی در بیان مقام علمی حضرت معصومه(س) گفت: وقتی عده ای از اصحاب امام کاظم(ع) سؤال علمی دارند و به در خانه آن حضرت مراجعه می کنند و حضرت حضور ندارند، تمام سؤالات آنها را حضرت فاطمه معصومه (س) پاسخ می دهند، آنها در مسیر برگشت با امام (ع) روبه‌رو می شوند و جریان را به حضرت عرض می کنند و حضرت نیز پس نگاه کردن به جواب سؤالات می فرمایند «فداها ابوها»./949/پ202/ح

ارسال نظرات